Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Szukasz małego miejskiego autka dla swojej żony? Moim zdaniem może nim być prezentowana dziś Mazda 2 z benzynowym silnikiem 1,3 i mocy 86KM w najbogatszej wersji Exclusive Plus. Zapraszam do salonów!


Opis

Sympatyczna mieszczanka
Mazda 2 to bardzo sympatyczne i ładne autko miejskie, wyróżniające się z tłumu innych pojazdów. Stylistyka auta przypada do gustu przede wszystkim paniom. Z przodu, widzimy obłe reflektory połączone niewielką atrapą silnika. Z tyłu widzimy lampy imitujące diodowe światła i głównie niewielką szybę, która jak się okazuje w praktyce ogranicza widoczność.

Ocena stylistyki: 5

Komfortowo dla czwórki pasażerów
Opis wnętrza zacznijmy od jakości użytych materiałów i plastików. Wszystko jest bardzo dobrej jakości i miłe w dotyku. Plastiki są troszkę twarde, ale całe szczęście bardzo dobrze spasowane i nie trzeszczące. Popatrzmy na deskę rozdzielczą, która jest uporządkowana i dziecinnie łatwa w obsłudze. Charakterystycznym elementem, do którego musimy się przyzwyczaić, to niezbyt dużej wielkości przyciski. Zegary są czytelnie i przejrzyste w każdych warunkach. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umiejscowienie lewarka zmiany biegów, na desce rozdzielczej.
Środek Mazdy 2, z przodu oferuje dwa komfortowe fotele, których wyprofilowanie i trzymanie boczne, są dobre. Z tyłu, do dyspozycji mamy tylko dwa komfortowe siedziska. Miejsca na nogi wystarczy dla każdego, ale tylko pod warunkiem, że z przodu usiądą niezbyt wysokie osoby. Bez problemów możemy zapakować, wszystkie walizki naszych pasażerów do 250 litrowego bagażnika z dość wysokim progiem załadunkowym.

Ocena wnętrza: 4+

Benzyniak
Pod maską prezentowanej dziś "dwójki" znajduje się benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,3 litrów i mocy 86 koni mechanicznych. Ta moc pozwala na rozpędzenie do pierwszej setki ważącej ponad tonę Mazdy, w niecałe 13 sekund a maksymalnie osiągniemy około 170 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą pięciobiegowej skrzyni biegów, która mimo krótkich skoków lewarka, posiada stosunkowo długie przełożenia. Dzięki temu, i sporemu momentowi obrotowemu, który wynosi równe 122Nm, dynamika i elastyczność jest bardzo dobra.
Układ kierowniczy jest dobrany tak, aby kierowca zbytnio się nie namęczył przy manewrowaniu na zatłoczonych parkingach hipermarketów, zaś przy większych prędkościach układ usztywnia się dając cały czas poczucie pewnego panowania nad autem.
Podobnie jest z zawieszeniem, które dobrano kompromisowo, ponieważ producent połączył komfort oraz bezpieczeństwa prowadzenia auta w każdych warunkach. Tutaj kierowca rządzi autem, a nie elektronika.
Teraz pora wspomnieć o kosztach podróżowania prezentowaną "dwójką". Okazuje się, że benzynowe silniki też mogą być oszczędne. Podczas całego testu auto spalało średnio 6,2 litrów benzyny bezołowiowej na każde sto kilometrów. Dzięki temu, na pełnym baku możemy przejechać około 700 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej. W mieście zużycie wzrasta do około 8 litrów, a to jest bardzo dobry wynik.

Ocena silnika: 5-

Warta swej ceny
Prezentowana Mazda 2 jest idealną propozycją dla kobiety potrzebującej samochodu do codziennej eksploatacji, jest zwinna i wszędzie nią zaparkujemy, a w razie potrzeby możemy wyjechać nią, na krótki wypad weekendowy z rodziną. Niestety, w salonach już nie znajdziemy prezentowanej dziś "dwójki" z tym wyposażeniem, ponieważ najwyższy standard wyposażenia, dostępny jest tylko dla wersji pięciodrzwiowej.

Ocena końcowa: 5-

Plusy
+ Dynamiczny silnik
+ Przestronne wnętrze
+ Niewielkie średnie zużycie

Minusy
- Ograniczona widoczność w tylnej szybie
- Zbyt twarde plastiki

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1349 ccm benzynowy
Moc: 86 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 122 Nm przy 3500 obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 12,9 sek.
Vmaks: 172 km/h
Zużycie paliwa: 6,9/4,2/5,2 [7,9/5,2/6,2 w teście ] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 42 litrów
Teoretyczny zasięg: 677 kilometrów
Wymiary: 3885/1695/1475 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1025 kg
Ładowność: 430 kg
Pojemność bagażnika: 250/[469] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 3/5

Wyposażenie: wersja Exclusive Plus

Cena: 50 800 zł [wersja Exclusive Plus] 52 300 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej