Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


W dzisiejszym teście przedstawię Państwu jedno z popularniejszych aut francuskiej marki Peugeot. Jest nim 407 SW, czyli kombi z silnikiem benzynowym 2.0 16V 140KM.

Opis

Piękny lew
Marka Peugeot w ostatnich latach systematycznie zmieniała swój "image" na zadziorne spojrzenie lwa. Nie inaczej jest w przypadku prezentowanego dziś 407 SW. Z przodu mocno wyłupiaste, owalne reflektory połączone są z dużą atrapą silnika. Linia boczna ukazuje długą maskę silnika i zaokrągloną część pasażerską z ładnie wkomponowanym bagażnikiem. Tył to typowe kombi z wielką klapą bagażnika i światłami o obłym kształcie. Całość początkowo nie przypomina nadwozia typu kombi, dzięki czemu 407 SW jest autem podobającym się praktycznie wszystkim. Szczególnie Paniom!

Komfortowo
Wnętrze testowanego Peugeota, to pięć wygodnych i dobrze wyprofilowanych miejsc, które zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania, nawet podczas dalekich wojaży. Z przodu jak i z tyłu podróż umilać będzie szklany, panoramiczny dach rozpoczynający się praktycznie od słupków przednich, a kończący się na tylnych drzwiach. Bagażnik oferuje nam 489 litrów całkowicie płaskiej podłogi, którą w bardzo łatwy sposób można zagospodarować, dzięki niskiemu progowi załadunkowemu.
Spójrzmy, teraz na deskę rozdzielczą. W autach koncernu PSA pierwsza styczność jest oszałamiająca z powodu dużej ilości przycisków. Po kilku chwilach wszystko staje się intuicyjne i dość łatwe w obsłudze. Podświetlone na pomarańczowy kolor zegary są czytelne i miłe dla oka.
Pora przyjrzeć się bliżej plastikom i materiałom wykorzystanym w testowanym Peugeocie 407. Zacznijmy od plastików. Są nieźle spasowane a w dodatku miłe i miękkie w dotyku. Podobnie jest z materiałami, które w tym modelu wykonane są z bardzo dobrej jakości weluru. Szkoda tylko, że są zbyt szare co nie każdemu przypadnie do gustu.


Szesnastozaworowy benzyniak
Pod maską testowanego Peuegota zamontowana jest dwulitrowa jednostka napędowa o mocy 140KM i momencie obrotowym równym 200Nm. Ważący 1458kg Peugeot 407, pierwszą setkę osiąga już po niespełna 10 sekundach i maksymalnie rozpędzimy go do 213km/h. Silnik połączono z 5-cio biegową manualną skrzynią biegów, która pracuje bardzo dobrze w każdej sytuacji, dzięki temu i sporemu momentowi obrotowemu, elastyczność stoi na wysokim poziomie, i zapewniając bezpieczne wyprzedzanie innych pojazdów zawsze wtedy kiedy kierowca sobie tego życzy.
Układ kierowniczy umila użytkowanie testowanego auta, podczas gdy parkujemy na parkingu wspomaga nas lekko poruszającą się kierownicą, zaś gdy jedziemy szybciej usztywnia się niczym w sportowym aucie.
Zawieszenie zestrojono typowo po francusku, czyli miękko i komfortowo. Takie rozwiązanie korzystnie wpływa na wygodne i miłe podróżowanie po każdej drodze. Niestety tego typu rozwiązania mają również wady. Jest nią niezbyt pewne prowadzenie samochodu podczas większych prędkości. Jednak, nie musimy obawiać się takich sytuacji, ponieważ nad bezpieczeństwem czuwają liczne systemy elektroniczne na czele z ESP.
Przyszła pora zawitać pod dystrybutorem z napisem Pb95 i zatankować auto. Jak się okazuje podczas całego testu, Peugeot 407 SW średnio potrzebował tylko 9 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. Przy takim spalaniu, na pełnym 66 litrowym baku mamy możliwość przejechania około 733 kilometrów bez tankowania. W mieście zużycie wzrasta do 12 litrów, ale w silnikach szesnastozaworowych zawsze tak jest.

Rodzinne i komfortowe auto
Peugeot 407 SW z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 140KM w wersji Premium, jest bardzo ciekawą propozycją dla rodziny lubiącej komfortowe i wygodne podróżowanie, nawet podczas dalekich wypadów wakacyjnych. Niestety na prezentowaną wersję musimy wydać około 96 000 zł. Moim zdaniem i tak warto zastanowić się nad zakupem tego pięknego i komfortowego auta z tak dynamicznym, lecz lubiącym paliwo silnikiem.

Plusy
+ Przestronne wnętrze
+ Stylistyka nadwozia
+ Średnie zużycie paliwa

Minusy
- Cena
- Spalanie w mieście

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1997ccm benzynowy
Moc: 140KM przy 6000obr./min
Moment obr.: 200Nm przy 4000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.5 sek.
Vmaks: 213 km/h
Zużycie paliwa: 11.3/6.5/8.3 [12.0/7.2/9.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 66 litrów
Teoretyczny zasięg: 733 kilometrów
Wymiary: 4765/1811/1471 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1458 kg
Ładowność: 635 kg
Pojemność bagażnika: 489/[1654] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Premium

Cena: 88 200zł [wersja Premium] około 96 000 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej