Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


W dzisiejszym teście, chciałbym zaprezentować Państwu rodzinnego Chevroleta z bardzo ciekawą, jednostką napędową pod maską. Bohaterem będzie przestronny, pięciodrzwiowy Lacetti, z dwulitrowym silnikiem Common Rail, o mocy 121KM.

Opis

Po prostu sympatyczny kompakt
Włoski projektant stworzył sympatyczny, rodzinny kompakt, o obłych kształtach nadwozia, które prawie każdej osobie przypadają do gustu. Nie mamy tutaj do czynienia z jakimś ekstrawaganckim wyglądem, a zwykłym, pięciodrzwiowym autem o ciekawej stylistyce.. I właśnie, o to chodziło projektantom Chevroleta Lacetti.

Przestronne wnętrze z małym bagażnikiem
Wnętrze wita nas szarym kolorem tapicerki. Plastiki i materiały jakie zostały wykorzystane w Lacetii, nie budzą moich zastrzeżeń. Wszystko jest dobrze spasowane i miłe w dotyku.
Miejsca z przodu jak i z tyłu nie zabraknie nikomu. Komfortowo Chevroletem może podróżować cztery dorosłe osoby. Przednie fotele są wygodne i nieźle wyprofilowane, choć przydałoby się lepsze trzymanie boczne. Tylna kanapa jest również komfortowa i nikt nie powinien narzekać na jakiś dyskomfort. Niestety najgorsza sytuacja jest z naszymi bagażami. Do dyspozycji mamy zaledwie 275 litrów przestrzeni bagażowej, o płaskiej podłodze. Kolejną wadą bagażnika jest stosunkowo wysoki próg załadunkowy, który utrudnia wkładanie większych walizek.
Spójrzmy na konsolę środkową. Na górze usytuowano kasetowe radio, wyposażone w sześciopłytową zmieniarkę CD. Niżej znajduje się centrum dowodzenia automatyczną klimatyzacją. Wszystko jest proste w obsłudze i nie sprawia żadnych problemów. Podobnie jest z zegarami zaprojektowanymi w bardzo ciekawej stylistyce. Są przejrzyste i miło dla oka podświetlone w każdych warunkach. Zielone światło nie drażni nawet, zmęczonych oczu kierowcy.

Sympatyczny silnik
Pod maską testowanego Lacetti znajduje się wysokoprężna, jednostka napędowa Common Rail, o pojemności 1991ccm. Z niej producent uzyskał 121KM i 280Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają, aby ważący 1280kg Lacetti pierwszą setkę osiągnął po niespełna 10 sekundach. Jednak na tym nie koniec i Chevrolet chętnie rozpędza się do prędkości maksymalnej, wynoszącej około 190km/h. Jednostkę napędową spięto z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów, o krótkich przełożeniach i skokach lewarka. Połączenie dobrze pracującej skrzyni biegów i sporego momentu obrotowego, zapewnia niezłą elastyczność w każdych warunkach drogowych.
Zawieszenie testowanego Lacetii jest stosunkowo miękkie, ale zapewnia komfortowe podróżowanie, nawet na bardzo dalekich trasach. Niestety, przy szybszej jeździe, na ostrzej pokonywanych zakrętach auto przechyla się. Układ kierowniczy dopasowano do możliwości auta. Zdarza się, że reaguje ospale lecz pamiętajmy, że Lacetti ma zapewniać komfort i tak właśnie jest.
Na koniec pora wspomnieć o spalaniu, które jest wielkim atutem tego auta. Mimo sporej mocy i niezłych osiągów, średnie spalanie nie przekracza 6.1 litra na każde 100 kilometrów. Dzięki temu na 60 litrowym baku, możemy przejechać około 1000 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej. W mieście zużycie oscyluje w granicach 7.5 litrów. Lacetti z prezentowanym, wysokoprężnym silnikiem, zapewnia niesamowitą oszczędność potfela swojego właściciela.

Za rozsądne pieniądze
Chevrolet Lacetti w najbogatszej odmianie CDX Platinum, z dwulitrowym dieslem pod maską, to wydatek rzędu 68.050zł [66.450zł wersja bez dodatkowego wyposażenia]. W zamian dostajemy, rodzinne auto z bogatym wyposażeniem i z rewelacyjnie oszczędnym silnikiem. Polecam, osobiście zapoznanie się z testowanym samochodem w salonie. Naprawdę warto!


Plusy
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Bogate wyposażenia
+ Rozsądna cena

Minusy
- Mały bagażnik
- Dużej wielkości kierownica

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1991ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 121KM przy 3800obr./min
Moment obr.: 280Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.8sek.
Vmaks: 186km/h
Zużycie paliwa: 7.1/4.8/5.7 [7.4/5.2/6.1 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60litrów
Teoretyczny zasięg: 983 kilometrów
Wymiary: 4295/1725/1445 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1280kg
Ładowność: 475kg
Pojemność bagażnika: 275/[1045] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja CDX Platinum

Cena: 66.450zł. [CDX Platinum] 68.050zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej