Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 185.300 - ok.350.000 zł

"Siedziałeś z tyłu? A kto miałby mnie wozić? Nie wiem, szofer?! Ten samochód nie jest do wożenia się z tyłu, tylko do wożenia się z przodu." - tak w dużym skrócie na wstępie Wideo Testu skwitowaliśmy Volvo S90. Zapraszamy po więcej.

Do wyglądu zewnętrznego zdążyliśmy się już przyzwyczaić, chociaż nadal rysuje na twarzach przechodniów efekt "WOOOOW". Nie ma się co dziwić. Długi pas przedni, którego piękny kształt podkreślają charakterystyczne światła. Dugie nadwozie z równie sporym tylnym zwisem, zostało fenomenalnie w linię auta. I nie ma w tych określeniach żadnego słodzenia. Po prostu nowa S90-ka do nas przemawia.

Wnętrze skrojone w iście królewskim stylu. Wszystkie materiały użyte do wykończenia zdjęto z wysokiej półki. To co widzimy i na pierwszy rzut oka mówimy, że jest drewnem faktycznie nim jest. Skóra? Jej zapach unosi się we wnętrzu. Czujemy ją niemal w każdym miejscu, a kontakt z nią jest przyjemny jak dotykanie ciała nabalsamowanej kobiety. Wygodne fotele i odpowiednio duża ilość miejsca we wnętzu, zapewniają bardzo komfortową podróż bez znaczenia gdzie usiądziemy.

Idealnym do miasta wydaje się być silnik o oznaczeniu D4. Jest to wysokoprężna, 2-litrowa jednostka napędowa o mocy 190 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Silnik został sparowany z 8-biegową, automatyczną skrzynią Geartronic, która pełną moc przenosi na przednią oś. Ważące lekko ponad 1800 kg Volvo S90 rozpędza się do setki w czasie 8,2 sek. Całkiem niezły rezultat biorąc pod uwagę, że ta jednostka jest jedną z najsłabszych pośród oferowanych przez Volvo.

Pozostałe silniki są już tylko mocniejsze i bardziej fascynujące, tak jak nas Wideo Test, do którego zapraszamy. Dowiecie się z niego jak się jeździ autem, jak się w nim możemy poczuć, jakie opcje wyposażenia udostępnia producent oraz ile trzeba mieć "smalcu" na koncie, żebyśmy mogli codziennie jeździć jednym z najbezpieczniejszych auta.

 

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Volvo S90 D4 INSCRIPTION 

SILNIK

turbo diesel, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1969 ccm

MOC

190 KM przy 4250 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

400 Nm przy 1750-2500 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 8-biegowa Geartronic

NAPĘD

Przednia oś

0-100 km/h (sek.)

8,2

 Vmax

230 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

5,3/3,9/4,4

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

7,4

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

55 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4963/1879/1443

WAGA (kg)

1808 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

500 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

255/35 R20 

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

185 300 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

ok. 300 000 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej