Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Firma Volvo Cars pokazała dziś światu swój najnowszy model – V60 Cross Country. To uterenowione kombi średniej wielkości uzupełnia ofertę modelową, która została całkowicie wymieniona w ciągu ostatnich trzech lat.

Na początku bieżącego roku firma Volvo Cars pokazała światu bliźniaczy model – V60. Premiera auta miała miejsce na przedmieściach Sztokholmu, w dwóch designerskich domach jednorodzinnych. To naturalne środowisko występowania szwedzkich kombi. Teraz Volvo proponuje przejażdżkę jeszcze dalej od centrum – choćby w ostępy leśne, których przecież Skandynawia ma pod dostatkiem. V60 Cross Country kontynuuje tradycje uterenowionych kombi, którą rozpoczął model V70 Cross Country w 1997 roku.

Nasze nowe Volvo V60 Cross Country zabiera szwedzkie kombi z jednego naturalnego środowiska do drugiego – z przedmieść do lasu. Nasza marka wymyśliła samochody typu Cross Country ponad 20 lat temu i nasz nowy model ma wszystkie cechy tej linii aut. Są bezpieczne, pakowne i wszechstronne – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

V60 Cross Country ma prześwit podwozia aż o 75 mm wyższy niż zwykły model V60. Charakterystykę zawieszenia dobrano tak, by samochód radził sobie także na nieutwardzonych drogach. V60 CC ma także standardowy napęd na cztery koła we wszystkich odmianach silnikowych. Jazdę w lekkim terenie ułatwią także systemy elektroniczne: Hill Descent Control (ułatwiający pokonywanie stromych zjazdów), system kontroli trakcji, Corner Traction i tryb jazdy Off-Road.

Model V60 Cross Country został zbudowany na płycie podłogowej SPA, tej samej, której użyto we wszystkich modelach Volvo serii 60 i 90. We wszystkich tych samochodach zastosowano ten sam system sterowania funkcjami i łączności ze światem.

V60 Cross Country będzie także dostępny w usłudze Care by Volvo. To jeden z najbardziej kompleksowych abonamentów samochodu na rynku. W ramach miesięcznej opłaty użytkownik otrzymuje również ubezpieczenie auta, serwis, opony i szereg dodatkowych usług.

V60 Cross Country ma wszystkie najlepsze cechy modeli serii 60 i 90 zbudowanych na tej samej platformie podłogowej. Dzięki większej wszechstronności, ten samochód nadaje się zarówno do miasta jak i do wypadów poza jego rubieże. Wysoka pozycja za kierownicą, większy prześwit zawieszenia i napęd na cztery koła sprawiają, że jest to idealny samochód na każdą nawierzchnię – powiedział Henrik Green, szef działu badawczo-rozwojowego.

Model V60 Cross Country jest standardowo wyposażony w pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę: City Safety. Ta technologia znacząco zmniejsza ryzyko zderzenia pojazdu z innymi samochodami, pieszymi, rowerzystami, czy dużymi zwierzętami.

Wyposażono go także w system Pilot Assist, który utrzymuje samochód na właściwym pasie, przyspiesza, hamuje i skręca. Działa na dobrze oznakowanych drogach do prędkości 130 km/h. W standardzie otrzymamy także systemy: Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation i wiele innych. Opcjonalnie można do tego modelu zamówić system Cross Traffic Alert. Te wszystkie systemy sprawiają, że V60 Cross Country jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów na świecie. Dokładne objaśnienie działania każdych z tych systemów można znaleźć na stronie Volvo Car Poland.

System multimedialny Volvo jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G. Sterowanie funkcjami samochodu odbywa się za pomocą dużego, dotykowego ekranu.

Volvo V60 Cross Country będzie dostępny na początku z silnikiem Diesla D4 AWD o mocy 190 KM. Następnie debiutuje w Polsce wersja benzynowa T5 AWD 250 KM. Później dołączy wersja plug-in hybrid oraz mild hybrid.

Źródło: VOLVO

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej