Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Volvo połączyło dwie wielkie premiery. W USA powstała pierwsza fabryka Volvo Cars i pierwsze auto szwedzkiej marki, model S60. To wielka inwestycja dla Volvo Cars i ogromne wydarzenie dla mieszkańców Charleston leżącego w Karolinie Południowej.

Otwarcie fabryki w Stanach Zjednoczonych jest kolejnym elementem założenia biznesowego Volvo Cars, które brzmi: produkuj samochody tam, gdzie je sprzedajesz. Rozmach inwestycji wyraźnie pokazuje, jak ważnym rynkiem są dla marki Stany Zjednoczone. Inwestycja, która pochłonęła ponad 1,1 mld dolarów, stworzy 4000 nowych miejsc pracy. 1500 etatów ma być obsadzonych do końca tego roku.

Pierwszym zadaniem zakładu w Charleston będzie produkcja nowego Volvo S60. Ten średniej wielkości sedan powstał na płycie podłogowej SPA, która posłużyła do zbudowania większych modeli, w tym XC90, czy S90. Sprzedaż S60 w Stanach Zjednoczonych ruszy jesienią bieżącego roku. W Europie – w pierwszej połowie 2019 roku.

To właśnie na terenie nowej fabryki w Charleston, przedstawiciele firmy Volvo Cars zaprezentowali światu nowy model S60. Ten średniej wielkości sedan ma mieć dynamiczny, sportowy charakter, a przy okazji będzie pierwszym Volvo wyprodukowanym w Stanach Zjednoczonych.

Firma Volvo Cars połączyła dwie premiery: otwarcie nowej fabryki w Karolinie Południowej oraz prezentację pierwszego modelu, jaki opuści jej taśmy już za kilka tygodni. W ceremonii odsłonięcia samochodu wzięli udział pracownicy linii produkcyjnej, którzy najczęściej są zupełnie pomijani przy tego typu wydarzeniach. Mówili o S60 i o swoim zakładzie z nieukrywaną dumą. To oni zdjęli zasłonę z premierowego modelu i pokazali go zebranym dziennikarzom i oficjelom.

Volvo S60 to jeden z najbardziej niesamowitych samochodów, jakie stworzyliśmy w ostatnich latach. To auto zostało zaprojektowane z myślą o tym, by kierowca czerpał z jazdy jak najwięcej przyjemności. Przy okazji jest to ważny element naszej strategii biznesowej. Ten sedan umożliwi nam umocnienie pozycji na rynku amerykańskim i chińskim – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

Nowe S60 będzie pierwszym modelem Volvo, które od samego początku będzie oferowane bez wersji z Dieslem. Tym samym przedstawiciele marki potwierdzają ogłoszoną wcześniej strategię powolnego przechodzenia firmy na napędy hybrydowe, a w dalszej przyszłości – na pojazdy elektryczne. Od przyszłego roku wszystkie modele Volvo będą wyposażone w jakiś element napędu hybrydowego.

Na początku model S60 będzie oferowany z benzynowym silnikiem T5 wyposażonym w turbosprężarkę oraz z mocniejszą jednostkę T6 wyposażoną w kompresor i turbosprężarkę. To czterocylindrowe, dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E znane z pozostałych modeli Volvo. Od początku założono, że ten sedan w ogóle nie będzie oferowany z Dieslami pod maską. Przewidziano za to dwie odmiany hybrydowe: T6 Twin Engine AWD o łącznej mocy 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD o łącznej mocy 400 KM. Są to hybrydy z możliwością ładowania baterii z sieci. W późniejszym okresie Volvo wprowadzi także kolejne, bazowe jednostki benzynowe.

Model S60 będzie dostępny w ofercie Care by Volvo. To pierwszy model w tym segmencie aut objęty tak kompleksową ofertą w ramach stałej opłaty miesięcznej. W ramach umowy wliczono nie tylko koszty używania samochodu i jego ubezpieczenia, ale także serwis, usługi consierge, bezpłatny najem innego samochodu, opony zimowe wraz z ich przechowywaniem, a nawet dostarczanie samochodu na przeglądy.

Ten samochód ma dostarczyć kierowcy doskonałych wrażeń. Pod tym kątem została dobrana charakterystyka adaptacyjnego zawieszenia oraz możliwość wyboru trybu jazdy. Do modelu S60 przenieśliśmy zaawansowane rozwiązania technologiczne z większego modelu S90, na czym nasz nowy sedan o sportowym charakterze jeszcze bardziej zyskał – powiedział Henrik Green odpowiedzialny w Volvo Cars za dział badawczo-rozwojowy.

Nowy sedan S60 jest bardzo blisko spokrewniony z kombi – V60. Mają tę samą płytę podłogową i rozstaw osi, te same systemy bezpieczeństwa, systemy sterowania funkcjami, aplikacje i rozwiązania multimedialne. Będą miały także te same silniki benzynowe i układy hybrydowe. S60 będzie budowana w USA i stamtąd eksportowana także do Europy. V60 będzie produkowana w Europie i do jej napędu przewidziano dwie wersje z silnikami Diesla. Za to tylko model S60 będzie oferowany w wersji uszlachetnionej przez firmę Polestar. Będzie to hybryda typu plug-in o łącznej mocy 415KM wyposażona w mocniejszy układ hamulcowy, poprawione zawieszenie i mocno różniąca się optycznie od pozostałych wersji. To zasługa nie tylko innego wzoru felg i spojlerów, ale także wielu pięknych detali w kabinie, jak pomarańczowe pasy bezpieczeństwa.

Każdy nowy model Volvo jest najbezpieczniejszym autem w swojej klasie. Taki właśnie jest nowy sedan S60. Na jego pokładzie znalazły się rozwiązania znane z większy modeli, w tym pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego – City Safety. Dzięki niemu samochód wykrywa i unika zderzeń z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami, a nawet dużymi zwierzętami. W swoim segmencie S60 będzie pierwszym sedanem z systemem unikania zderzeń czołowych. W każdym z opisanych tutaj scenariuszy, samochód zacznie automatycznie hamować, jeśli nie zrobi tego kierowca. W S60 pojawi się także opcjonalny system Pilot Assist, utrzymuje pojazd na właściwym pasie ruchu i utrzymuje zadaną prędkość do 130 km/h włącznie. Model S60 dostał zaktualizowaną i poprawioną wersję tego rozwiązania. Inżynierowie chwalą się, że teraz używając Pilot Assist pojazd radzi sobie z automatycznym pokonywaniem ostrzejszych zakrętów niż dotąd. S60 ma także system zapobiegający niezamierzonemu zjechaniu z drogi oraz ostrzeżenie o Cross Traffic Alert zmniejszający ryzyko potrącenia pieszego lub zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.

W segmencie premium po prostu nie wypada oferować samochodów bez zaawansowanych rozwiązań multimedialnych. Sterowanie funkcjami pojazdu odbywa się za pomocą ekranu dotykowego i systemu Sensus, który jest kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G. Aplikacje można wgrywać bezpośrednio do pokładowego systemu pojazdu.

Model S60 jeszcze w tym roku trafi na rynek amerykański. Jego produkcja ruszy w sierpniu. Produkcja dla klientów Europejskich ruszy na początku przyszłego roku. Polskie ceny zostaną ogłoszone dopiero za kilka miesięcy.

Źródło: VOLVO

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej