Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Toyota Avensis jest jednym z najpopularniejszych modeli w klasie średniej. Dlatego tym razem postanowiliśmy przetestować wersję kombi z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 126KM.

Opis

Dostojny kombiak
Toyota Avensis w wersji kombi niczym nie odbiega od dostojnego i bardzo elegancko wyglądającego sedana. A nawet można się pokusić o stwierdzenie, że kombi jest o wiele ładniejsze od pozostałych wersji Avensisów. Jej linia jest smukła i w niczym nie przypominająca ociężałych i prostych kombiaków z lat wcześniejszych. Po prostu jest to elegancki samochód w nadwoziu przestronnego i komfortowego kombi.




O wnętrzu, jak to ostatnio bywa, opowie specjalista w naszym serwisie czyli kolega Michał.

Ocena wnętrza oraz komfortu jazdy
Obejrzyjmy teraz wnętrze naszej Toyoty. A jest tu co oglądać. Deskę rozdzielczą wykonano bardzo dokładnie i dobrze spasowano. Z materiałami jest trochę gorzej. Miejscami użyto twarde plastiki złej jakości. Nie przystoi to w tej klasie aut. I Toyocie też. Konsolę środkową wykonano z plastikowego aluminium.



Proste w obsłudze, dobrze grające radio wkomponowano w deskę, podobnie jak panel klimatyzacji. Również dziecinnie prosty w obsłudze. Króluje tutaj prostota, i dobrze. Brawo za ergonomię. Wyświetlacze obu urządzeń to inna bajka. Wyglądają niczym jak ekraniki starych kalkulatorów. Toyota jednak uporczywie montuje je we wszystkich swoich modelach. Choć czytelności i przejrzystości nie można im odmówić. Przez środek deski biegnie pseudo drewniana listwa. Zdecydowanie ładniej prezentuje się wersja z aluminiową wstawką. A ta niestety dostępna jest tylko w nadwoziu typu liftback. Nikt nie wie dlaczego.
Na koniec pozostawiłem najładniejszy fragment deski rozdzielczej - zegary. Są podświetlone na bursztynowy kolor i pięknie się prezentują. Oczywiście zostały wykonane w technologii Optitron. Świetna rzecz. Wielkie brawa dla Toyoty.



Fotele? Przednie są bardzo wygodne, mają wystarczające podparcie boczne. Przyjemnie się w nich podróżuje. Z tyłu też nie można narzekać na brak miejsca. Wygodnie usiądą nawet dość wysocy pasażerowie.



Na bagaże też jest sporo miejsca - 520 l. A kiedy już wszystko gotowe do podróży - czas odpalić silnik naszego Avensisa i ruszać w drogę. Ale o silniku opowie Artur.

Dynamicznie
Testowana Toyota Avensis została wyposażona w nowy silnik pochodzący z polskiej fabryki silników Toyoty. Jest to 2-litrowa wysokoprężna jednostka, zbudowana w technologii Common Rail.



Producent uzyskał z tej pojemności równe 126KM, które dostępne mamy już przy 3600obr./min. Do tego dochodzi spory moment obrotowy wynoszący 300Nm, który mamy do dyspozycji w przedziale 2000-2800obr./min. Dzięki temu nasza Avensis w niespełna 11 sekund uzyskuje pierwszą setkę na prędkościomierzu a maksymalnie rozpędzimy się do 200km/h. Oprócz tych wartości warto zwrócić uwagę na elastyczność silnika. Zdecydowanie nie przepada za wysokimi obrotami i najlepiej czuje się w przedziale 2000-2800obr./min. gdzie zapewnia bardzo dobrą sprężystość i elastyczność silnika. Po za tym zakresem jest już trochę ospale i nudno.
Z silnikiem współpracuje 6 biegowa manualna skrzynia biegów, o trochę długich skokach lewarka. Jest precyzyjna i dobrze dobrana do możliwości silnika jaki siedzi pod maską prezentowanego Avensisa.
A jak się ma sytuacja z zawieszeniem. Zapewnia komfortowe podróżowanie, lecz przy większych prędkościach daje znaki miękko zestrojone zawieszenie, które powoduje wychylanie się nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Cóż, musi tak być ponieważ auto ma służyć jako rodzinny, komfortowy samochód na długie wakacyjne wojaże. I na pewno takie wymagania spełnia be żadnego ale....
Na koniec czas odwiedzić stację w celu napojenia rodzinnego kombiaka. Auto spalało średnio podczas testu niespełna 6.5 litra na każde 100km. Owszem wynik ten uzyskujemy przy spokojnej jeździe, jednak gdy podróżujemy bardziej dynamicznie to spalanie wzrasta raptem do 7.5 litra. Patrząc na gabaryty auta jest to bardzo dobry wynik.

Duży, przestronny, rodzinny i oszczędny samochód...
...Takim samochodem jest bez wątpienia prezentowana dziś w teście Toyota Avensis Kombi z oszczędnym wysokoprężnym silnikiem pod maską. Niestety jak to bywa w dzisiejszych czasach, aby oszczędzać najpierw trzeba wyłożyć sporo pieniędzy. Nie inaczej jest w przypadku testowanej Toyoty Avensis, która kosztuje równe 97.600zł w wersji SOL. W zamian dostajemy prawie w pełni wyposażony samochód (oprócz skóry i nawigacji), który bez wahania można polecić każdemu.

Plusy
+ Dobre tłumienie nierówności
+ Dynamiczny samochód
+ Duży bagażnik
+ Niskie spalanie

Minusy
- Wychylanie się nadwozia przy większych prędkościach

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1998ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 126KM przy 3600obr./min
Moment obr.: 300Nm przy 2000-2800obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10.6 sek.
Vmaks: 200 km/h
Zużycie paliwa: 7.2/4.7/5.7 [8.0/5.5/6.4 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów
Wymiary: 4715/1760/1525 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1465 kg
Ładowność: 505 kg
Pojemność bagażnika: 520/[1500] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Wyposażenie: wersja SOL

Cena: 97.600zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik oraz Michał W.
(Zdjęcia): Andrzej M. oraz Artur Ławnik


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej