Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 98.900 - 153.000 zł

 

Renault Talisman Grandtour, którym miałem okazję udać Cię na włoskie podboje to środkowa opcja wyposażenia z udostępnionych przez producenta (wersja Intens). Talismana jako modelu chyba szczegółowo przedstawiać nikomu nie trzeba. Linia to już stadard w rodzinie aut Renault. Światła zarówno przednie jak i tylne wykonano w technologii LED o charakterystycznym kształcie. Koła? 19-calowe alufelgi Alizarine, natomiast karoserię pokryto lakierem w kolorze czerwony Carmin. Niestety wymaga on dopłaty 2.500 zł.

Wnętrze to ogromna ilość przestrzeni dla każdego. Przestronny bagażnik pozwala nam spać spokojnie, nie martwiąc się o to, jak zapakujemy się w długą podróż. 572-litry przestrzeni bagażowej jak widać na azdjęciu, to żaden kłopot dla walizek, toreb, łóżka turystycznego dla dziecka, fotelika i niezbędnego dla siebie osprzętu.

Środek Talismana Grandtour został wykończony z dobrych jakościowo materiałów. Eco skóra połączona z tapicerką materiałową pokrywa fotele. Skórą pokryto także kokpit, kierownicę, mieszek skrzyni biegów i część boczków drzwi. Świat multimediów został zamknięty w dotykowym, pionowym tablecie znajdującym się w centralnej części deski. Obsługa jest bardzo intuicyjna, a przeglądanie dostępnych funkcji odbywa się tak jak w telefonie. Dużym plusem jest sterowanie temperaturą za pomocą pokręteł fizycznych. Nie absorbuje tak jak sterowanie nawiewami przy użyciu wyświetlacza multimedialnego.

Jak już pisałem w poprzedniej części Włoskiej wyprawy marzeń, pod maską siedzi diesel o pojemności 1.6-litra i mocy 130 KM. Współgra on z pierwszą dwusprzęgłową skrzynią EDC w Renault. Spisuje się ona rewelacyjnie zarówno w trasie jak i w mieście. Brak opóźnień i zdecydowanie zachęcają żeby wziąć ją pod uwagę przy ewentualnym zakupie Talismana.

Cenowo Renault Talisman Grandtour stanowi poważne zagrożenie dla konkurencji. Przestronność, wysoka jakość wyposażenia oraz jakość wykonania to nie czcze słowa tylko poważne i zmierzające ku dominacji działanie. Podstawowa wersja wyposażenia Life wyceniona została na 98.900 zł. Na drugim końcu cennika stoi wersja Initiale Paris za 153.000 zł. Testowana wersja Intens, która znajduje się w środkowej części oferty Renault wyceniona została na 120.500 zł, jednak możliwość dokupienia dodatków winduje cenę do 148.500 zł.

Jak się prowadzi? Ile czasu jechałem do Włoch i jak zniosłem podróż? Jak spisał się w długim użytkowaniu i czym zaskakuje, oraz co sprawia, że wersja Intens ze 120 tys. zł urosła do blisko 150 tys. zł? Tego i wiele więcej dowiecie się z naszego Wideo Testu, do którego serdecznie zapraszamy.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130KM EDC

SILNIK

turbo diesel, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1598 ccm

MOC

130 KM przy 4000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

320 Nm przy 1750 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 6-biegowa EDC

NAPĘD

4Control

0-100 km/h (sek.)

10,8
 Vmax

205 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

4,3 (średnie wg. wskazań producenta)

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

5,5

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

52 litry

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4865/1869/1465

WAGA (kg)

1556 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

572/1681 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

245/40 R19 

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

98 900 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

148 500 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej