Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 109.900 - 160.000 PLN

Nie od razu Rzym zbudowano - tak w najkrótszy sposób można skwitować pierwszą przygodę Renault z modelem Koleos. Mało udany start, a może nawet falstart w wykonaniu Renault, przy II generacji przerodził się w idealny timing. Wcześniej wątły, stwarzający pozory, teraz muskularny, wyglądający jak model z "journala" odziany w najlepsze ciuchy. Przedni pas trudno pomylić z innym producentem. Charakterystyczne lampy w kształcie litery "C". Przetłoczenia maski przypominają te Talismana, tak jak i kształt grilla zaprezentowany w innych modelach Renault. Linia boczna pokazuje dopiero jak olbrzymi jest Koleos, a masywne nadwozie wygląda obłędnie stojąc na 19-calowych felgach.

Renault Koleos równie dobrze prezentuje się we wnętrzu. Producent jasno pokazuje, że dbałość o szczegóły potrafi przenieść do środka auta. Testowany egzemplarz to wersja Intens. Nie jest to najwyższa półka pod kątem wyposażenia, jednak wykończenie, spasowanie materiałów i ich jakość budzi podziw. Fotele, podłokietniki w boczkach drzwi, podłokietnik tunelu środkowego pokryto jasną skórą. Daszek zegarów obszyto czarną eco skórą, a we wnętrzu Renault Koleos'a nie zabrakło wstawek imitujących drewno. 

Centralny wyświetlacz to klasyczny już dla grupy Renault tablet, skrywający cały świat multimediów oferowanych w aucie. Nagłośnienie zamontowane w testowanym Koleos'ie nie pochodzi od żadnego znanego producenta car audio, jednak do jego jakości i czystości nie można mieć większych zastrzeżeń, tak jak do kamery cofania. Wyraźny widok tego co dzieje się za autem pozwoli zapanować przy parkowaniu nad dużym gabarytem auta. 

Olbrzymią zaletą Koleos'a jest z pewnością ilość przestrzeni we wnętrzu. Komfortowa podróż jest zagwarantowana, bez względu na to, które miejsce zajmiemy. Gdyby ktoś się uparł jechać w bagażniku...nie ma problemu, także będzie zadowolony. 579-litrów przestrzeni bagażowej daje spore możliwości, ładunkowe poza leżącą tam osobą. 

Renault Koleos pod maską skrywa 2-itrowy wysokoprężny silnik, którego moc to 177 KM a maksymalny moment obrotowy określono na 380 Nm. Z silnikiem współpracuje 7-stopniowy automat CVT. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła w zależności od potrzeb. Tyna oś dołączana jest automatycznie, jednak przez większość czasu obciążana jest tylko oś przednia, chyba, że zdecydujemy się zablokować napęd 4x4 ale takie ustawienie działa tylko do 40 km/h. 

Jak się prowadzi? Jakie wrażenie wywarł na nas Renault? A może chcecie wiedzieć ile kosztuje? Tego i wiele więcej dowiecie się z naszego Wideo Testu. 

Zapraszamy!

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Renault KOLEOS 2.0 DCI 175 X-TRONIC 4×4

SILNIK

turbo diesel, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1969 ccm

MOC

177 KM przy 3750 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

380 Nm przy 2000 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Automatyczna, 7-biegowa CVT

NAPĘD

4x4

0-100 km/h (sek.)

9,5

 Vmax

201 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

5,9 (średnie wg. wskazań producenta)

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

10,5

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

60 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4673/1843/1678

WAGA (kg)

1607 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

579 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5/5

OPONY

225/55 R19 

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

109 900 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

ok. 160 000 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej