Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Po wielu miesiącach oczekiwania na informacje prasowe odnośnie nowego modelu SUV marki Škoda, przyszła wyczekiwana chwila europejskiej premiery modelu Kodiaq. Jak przystało na rasowego SUV'a, okazję do zaprezentowania swoich właściwości jezdnych otrzymał w górzystych obszarach leżącej na Morzu Śródziemnym Majorki.

 

Nowa Škoda Kodiaq została zaprojektowana przez projektanta Jozefa Kabana na podstawie kolejnej nowości w koncernie VW – uniwersalnej płycie podłogowej MQB A2. Kodiaq mierzy prawie 4697 mm długości, 1676 mm wysokości i 1882 mm szerokości. Dzięki tym wymiarom jest oferowany w dwóch wersjach: 5- i 7-osobowej. Przy wersji 5-osobowej bagażnik ma pojemność aż 720 litrów, zaś przy siedmiu osobach na pokładzie oferuje 270 litrów.

Stylistyka zewnętrzna auta może się podobać, ponieważ oprócz wyrazistych kształtów nadwozia, rzekłbym „męskiego kulturysty”, Kodiaq posiada kilka smaczków stylistycznych, które przypadną także niejednej kobiecie, choćby styl zaprojektowania przednich i tylnych lamp zbudowanych w technologii LED.

 



Jakość wykończenia wnętrza nie prowokuje do negatywnych uwag. Stylistyka nie odbiega od tej znanej z Superba. We wnętrzu, na konsoli centralnej, umieszczono 6,5-calowy (8-calowy w wyższych wersjach wyposażeniowych) ekran, za pomocą którego obsługujemy multimedia, a przy pomocy układu Škoda Connect, możemy połączyć się z dowolnym smartfonem czy tabletem. Dodatkowym atutem jest możliwość podłączenia się do Internetu. We wnętrzu znajdziemy również inny detal znany z Superba – ukryte w przednich drzwiach dwie parasolki. Z tyłu zaś auto możemy doposażyć w uniwersalne uchwyty do smartfona lub tabletu.

 



Pod maską Kodiaka znajdą się trzy silniki benzynowe: 1,4 TSI w wersji 125 i 150 KM oraz 2,0 TSI o mocy 180 KM. Dostępny będzie też motor wysokoprężny 2,0 TDI oferujący 150 lub 190 KM. Niezależnie od silnika klient będzie miał do wyboru trzy skrzynie biegów. Począwszy od 6-biegowej przekładni manualnej po dwa automaty DSG o 6 lub 7 biegach. Dodatkowo można auto wyposażyć w najnowszą odmianę napędu na obie osie.

Bardzo ciekawym i całkowicie nowym systemem jest elektroniczna pomoc w parkowaniu autem z przyczepą, np. kempingową.

W Polsce auto będzie dostępne w trzech wersjach wyposażeniowych: Active, Ambition i Style. Już począwszy od wersji podstawowej, której cena rozpoczyna się od 89 900 PLN z silnikiem 1,4 TSI 125 KM, dostajemy bardzo bogate wyposażenie. Najtańsza odmiana z silnikiem wysokoprężnym to wydatek rzędu 118 500 PLN.

Jestem pewny, że Škoda Kodiaq nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, solidnie namiesza w klasie SUV. Wróżę bardzo szybki i długotrwały sukces sprzedażowy.

Wkrótce więcej szczegółów.  

Autor(tekst+fot.): Artur Ławnik

 

Galeria

Fot. Artur Ławnik
Zdjęcie numer 09 jest autorstwa Wojciecha Drzewieckiego

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej