Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

 

W rozegranej na torze Fuji Speedway drugiej rundzie japońskich wyścigów serii Super GT wszystkie trzy miejsca na podium zajęły załogi jadące Lexusami LC GT500. To już drugi taki sukces z rzędu.

 

Po oszałamiającym kwietniowym zwycięstwie w pierwszej rundzie Super GT, kiedy na torze Okayama International sześć startujących w wyścigu Lexusów GT500 nie dało szans konkurencji, zajmując sześć pierwszych miejsc, nikogo nie zdziwiły wyniki majowych kwalifikacji. Najlepsze czasy uzyskała szóstka Lexusów, mijając linię mety w półsekundowych odstępach, a pole position – po raz 22. w swej karierze – wywalczył Yuji Tachikawa z zespołu Zent Cerumo, jadący LC GT500 z numerem 38.

 

Lexus z numerem 38 okazał się bezkonkurencyjny na całej, liczącej 500 km trasie wyścigu na legendarnym torze Fuji Speedway, na którym nota bene testowane są seryjne Lexusy z wyczynowej rodziny F. Przy pierwszym zjeździe do boksu jego kierowcę zmienił Hiroaki Ishiura, przy drugim za kierownicę wrócił Tachikawa, który doprowadził Lexusa LC GT500 zespołu Zent Cerumo do zwycięskiej mety.

 

 

Podczas wyścigu nie obyło się bez dramatycznych chwil – na 52. okrążeniu doszło do kolizji Lexusów jadących na drugiej i trzeciej pozycji, na szczęście bez poważniejszych konsekwencji, poza zmianą kolejności w czołówce. Ostatecznie pierwsze trzy miejsca zajęły załogi jadące Lexusami LC GT500 numer 38 – Yuji Tachikawa i Hiroaki Ishiura, 6 – Oshima Kazuya i Andrea Cardarelli oraz 37 – Ryo Hirakawa i Nick Cassidy. Do Lexusów należały również miejsca 5, 7 i 10, na pozycjach 4 i 9 do mety dojechały Nissany GT-R, a Hondy NSX-GT zajęły miejsca 6 i 8.

 

 

Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostką rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.

 

 

Auto o rozstawie osi 2750 mm waży co najmniej 1020 kg. Mimo sporych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.

 

 

 

Źródło: Lexus

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej