Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W pierwszych 9 miesiącach 2018 roku zarejestrowano w Polsce w sumie 18.772 samochody marki Kia, co oznacza wzrost o 9,44 procenta w porównaniu z wynikiem uzyskanym w analogicznym okresie 2017 roku. Rekordowy wynik sprzedaży od stycznia do września odnotowała również Kia Motors Europe. Do klientów trafiło w sumie 385.818 samochodów, co oznacza wzrost o 5,7 procenta w porównaniu z wynikiem osiągniętym w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży w Europie napędza rosnącą popularność hybrydowych i elektrycznych modeli marki Kia.

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku liczba rejestracji aut marki Kia w Polsce wzrosła o 1.620 egzemplarzy w porównaniu z liczbą rejestracji od stycznia do września ubiegłego roku. Wzrost liczby rejestracji w Polsce to w dużej mierze zasługa – oprócz znakomitych wyników Sportage (4.439 rejestracji) i Ceeda (4.241 rejestracji) – nowego modelu Stonic, którego w ubiegłym roku nie było w ofercie. Do końca września najmniejszego crossovera w gamie marki Kia odebrało już 2.006 osób. Pod względem popularności Stonic w bardzo szybkim tempie wyprzedził Rio (1.923 zarejestrowanych aut) i Vengę (1.754 zarejestrowane egzemplarze).

Według danych opublikowanych przez ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association)* do końca września 2018 roku Kia sprzedała w Europie 385.818 samochodów, co stanowi wzrost o 5,7% w porównaniu do sprzedaży w analogicznym okresie 2017 roku. Trzeci kwartał 2018 roku pod względem sprzedaży był dla Kia Motors najlepszy w historii. Od lipca do września klientom dostarczono 122.194 samochody. Ponieważ wzrost sprzedaży Kia Motors Europe wyprzedził wzrost rynku nowych samochodów w Europie (do tej pory, w krajach UE i EFTA, sprzedaż wzrosła o 2,3% w porównaniu ze sprzedażą w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku), udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,1%.

Duży udział we wzroście sprzedaży samochodów marki Kia mają auta hybrydowe i elektryczne, na które w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 roku popyt wzrósł o aż 42,5%. Z roku na rok sprzedaż hybrydowego Niro i Niro Plug-in wzrosła o 37,9% do 34.036 egzemplarzy. Elektryczny Soul EV również cieszy się popularnością i ma za sobą najlepsze dziewięć miesięcy w historii. Do tej pory w 2018 roku dostarczono klientom 4.936 sztuk tego modelu (o 29,3% więcej niż przed rokiem). W tym roku Kia Motors sprzedała łącznie 43.099 samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i elektrycznych), w tym również hybrydową Optimę Plug-in w wersjach sedan i kombi oraz nową hybrydową odmianę „EcoDynamics+” modelu Sportage. Zaawansowane technologicznie samochody z silnikiem elektrycznym w układzie napędowym stanowią obecnie 11,2% wszystkich aut sprzedawanych przez Kia Motors w Europie.

Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Rozbudowana oferta samochodów hybrydowych i elektrycznych marki Kia podoba się europejskim nabywcom, którzy doceniają ich jakość, wszechstronność i wydajność. Szczególnie popularne wśród europejskich kierowców jest Niro, które szybko weszło do grona naszych najlepiej sprzedających się modeli. Jesteśmy pewni, że pojawienie się już wkrótce w salonach elektrycznego e-Niro przełoży się na dalszy wzrost sprzedaży”.

Elektryczny crossover Kia e-Niro wejdzie do oferty w Europie pod koniec 2018 roku i będzie zapewniał zasięg o zerowej emisji na dystansie do 485 kilometrów na jednym ładowaniu.

Bardzo dobry początek sprzedaży nowego Ceeda, wzrost popularności Picanto i Stonica

Nowa Kia Ceed w wersjach hatchback i kombi jest w sprzedaży już na wszystkich europejskich rynkach i cieszy się sporą popularnością. We wrześniu Kia sprzedała 9.871 Ceedów w całym regionie, co stanowi wzrost o 49,7% w porównaniu do sprzedaży w tym samym miesiącu ubiegłego roku (wówczas w ofercie był cee’d drugiej generacji). Sprzedaż nowych odmian silnikowych, wyposażenia i nadwoziowych, jak Ceed GT, Ceed GT Line i ProCeed, rozpocznie się na początku 2019 r., co wzmocni pozycję Ceeda w segmencie i jako drugiego najlepiej sprzedającego się modelu marki Kia w Europie (po Sportage, którego w 2018 roku dostarczono klientom już 98.410 egzemplarzy).

Nowy, najmniejszy crossover w gamie marki Kia – Stonic – i miejskie Picanto również zyskują coraz większe uznanie wśród europejskich nabywców. Po pojawieniu się nowych odmian Picanto, jak GT Line i X Line, sprzedaż najmniejszego samochodu w ofercie marki Kia wzrosła o 14,8% w porównaniu do sprzedaży w poprzednim roku i wyniosła łącznie 57.109 egzemplarzy. Kia Stonic, dostępna od ostatniego kwartału 2017 roku, do tej pory znalazła 43.741 nabywców, co czyni ją czwartym najchętniej kupowanym modelem marki Kia.

* – dotyczy krajów AKEA, UE i EFTA

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej