Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nowa Kia Ceed wyróżnia się dynamicznym wyglądem oraz innowacyjnymi technologiami, które wpływają na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania.

Cennik nowego Ceeda rozpoczyna się od kwoty 61.990 zł za wersję napędzaną 100-konnym sprawdzonym silnikiem o pojemności 1,4 l. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji nowy jest większy, lepiej wyciszony i ma znacznie lepsze wyposażenie. Już podstawowa wersja wyposażenia „S” ma w standardzie między innymi: 

  • 6 poduszek powietrznych
  • system stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED i w stylistyce kostek lodu
  • światła mijania typu projekcyjnego
  • czujnik zmierzchu z automatycznym włącznikiem świateł
  • zdalnie sterowany centralny zamek i składany kluczyk
  • immobilizer i alarm obwodowy

  • elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne

  • radioodtwarzacz MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, złącza – USB, AUX
  • zestaw głośnomówiący z Bluetooth
  • ręcznie sterowaną klimatyzację
  • podłokietnik ze schowkiem 

  • tempomat z ogranicznikiem prędkości 

  • Kia Forward Collision Avoidance Assist (FCA) – system autonomicznego hamowania z 2 trybami pracy: miejskim i pozamiejskim 

  • Kia Driver Attention Assist (DAA) – system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy
  • Kia Lane Keep Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu
  • Kia High Beam Assist (HBA) – funkcja automatycznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi i mijania 

  • Relingi dachowe i sortownik pod podłogą bagażnika (dostępne dla wersji kombi)

Nowa rodzina Ceeda została zaprojektowana w europejskim centrum designu marki we Frankfurcie nad Menem. Za projekt odpowiadał Gregory Guillaume, szef designu na Europę oraz Peter Schreyer, szef designu marki Kia na świecie. W wypadku nowego Ceeda celem stylistów było przeniesienie proporcji nadwozia i sportowego, pełnego emocji designu Stingera do modelu mniejszych rozmiarów i o innym rodzaju nadwozia.

Niższy, szerszy i z dłuższym tylnym zwisem niż poprzedni model – sylwetka nowego Ceeda z kabiną przesuniętą ku tyłowi nadwozia odznacza się innymi proporcjami niż w modelach dwóch poprzednich generacji. Zaokrąglone linie karoserii w wypadku poprzedników zastąpiono prostymi liniami w nowym Ceedzie. Charakterystyczny dla wszystkich modeli marki Kia „tygrysi nos” w osłonie chodnicy jest teraz szerszy, podobnie jak wlot powietrza w dolnej części zderzaka. Kształt przedniej części nadwozia wyznaczają proste, poziome, precyzyjne linie. Nowy model standardowo jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej w kształcie kostek lodu, które nawiązują do wyglądu świateł do jazdy dziennej w wersjach GT i GT Line modelu poprzedniej generacji. Proste, ostre linie w profilu nadwozia sprawiają, że pokrywa silnika wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Główna krawędź wzdłuż nadwozia przebiega bardziej poziomo. Szeroki słupek C, znak rozpoznawczy wszystkich nowych modeli marki Kia, potęguje wrażenie, że kabina nowego Ceeda jest „przyklejona” bardziej do tylnej części nadwozia niż znajduje się w jego centralnym miejscu. Takie zadanie pełni też górna linia okien w kształcie półksiężyca. Nowe tylne światła wykonane w technice LED sprawiają, że Ceed również z tyłu jest bardzo dobrze widoczny i łatwo rozpoznawalny.

Nowy Ceed w wersji pięciodrzwiowej został skonstruowany na nowej platformie marki Kia oznaczonej „K2”. Auto jest o 20 mm szersze (szerokość nadwozia wynosi 1.800 mm) i o 23 mm niższe (nadwozie liczy 1.447 mm wysokości) niż model poprzedniej generacji. Rozstaw osi pozostał taki sam i wynosi 2.650 mm. Przedni zwis skrócono o 20 mm (do 880 mm), a tylny wydłużono o 20 mm (obecnie mierzy 780 mm). Długość Ceeda w wersji hatchback wynosi 4.310 mm. Szersze nadwozie z dłuższym tylnym zwisem sprawia, że Ceed ma bardziej dynamiczne proporcje i bardziej sportową sylwetkę, które sprawiają, że samochód prowadzi się bardzo pewnie.

Ceed w wersji kombi jest o aż 29 cm dłuższy niż hatchback. Wydłużone proste linie nadwozia i zakończona od góry małym spojlerem pokrywa bagażnika sprawiają, że nowy Ceed w wersji kombi prezentuje się równie dynamicznie i sportowo jak pięciodrzwiowy hatchback. Tylny zwis został wydłużony o 115 mm (do 1.070 mm) w porównaniu do kombi poprzedniej generacji. Przy całkowitej długości wynoszącej 4.600 mm, czyli o 95 mm więcej niż w wypadku poprzednika, nowy Ceed kombi oferuje znacznie większą przestrzeń bagażową, której pojemność wynosi obecnie 625 l.

W chwili rynkowego debiutu obydwie wersje nadwoziowe nowego Ceed będą oferowane z 11 kolorami lakieru nadwozia do wyboru. Nabywcy będą mogli wybrać również wielkość i wzór obręczy kół – od 15-calowych stalowych, przez 16-calowe stalowe lub wykonane z lekkich stopów po 17-calowe aluminiowe, dwubarwne i o diamentowym szlifie.

Kabina Ceeda, wykonana z materiałów jeszcze wyższej jakości jest bardziej ergonomiczna i funkcjonalna niż kiedykolwiek wcześniej. Rozplanowanie tablicy rozdzielczej, znane z innych nowych modeli marki Kia, zostało zaadoptowane również do nowego Ceeda. Deska rozdzielcza charakteryzuje się zdecydowanymi poziomymi liniami i jest bardziej rzeźbiona, co podkreśla jej trójwymiarowy i smukły kształt. Dzięki takiej konstrukcji stylistom oraz inżynierom udało się wygospodarować większą przestrzeń i lepsze poczucie przestronności wnętrza dla pasażera siedzącego z przodu, który dysponuje większą ilością miejsca na nogi i ma zapewnioną lepszą widoczność do przodu.

W obydwu wersjach nadwoziowych deska rozdzielcza jest podzielona na dwa obszary – górny, w którym znajduje się zamontowany pionowo ekran dotykowy systemu multimedialnego i dolny, w którym mieszczą się elementy sterowania sprzętem audio oraz układem ogrzewania i wentylacji. Konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, co ułatwia widoczność elementów sterowania i czyni obsługę bardziej komfortową. Kabina Ceeda jest wykonana z większej liczby miękkich w dotyku elementów, które subtelnie podkreślają wysoką jakość wykonania. Sporo powierzchni jest wykończonych w sposób imitujący metal lub satynowy chrom. Nabywcy będą mieli do wyboru szeroką gamę tkanin wysokiej jakości oraz skór – syntetycznych i naturalnej. W opcji będą również oferowane pokryte skórą kierownica i dźwignia zmiany biegów.

Nowa płyta podłogowa zapewnia Ceedowi zarówno w wersji hatchback, jak i kombi bardziej przestronną niż dotychczas kabinę. Szersze nadwozie sprawia, że zwiększyła się przestrzeń na wysokości ramion dla pasażerów podróżujących z tyłu (wzrost szerokości o 34 mm do 1.406 mm). Obniżenie kanapy o 16 mm zaowocowało zwiększeniem miejsca na kolana. Pomimo zmniejszenia wysokości samochodu odległość od siedziska przedniego fotela do dachu jest większa niż kiedykolwiek i wynosi 987 mm. Dzięki obniżeniu tylnej kanapy przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu jest równie duża.

Chociaż pięciodrzwiowy hatchback zajmuje niemal identyczną powierzchnię jak jego poprzednik, nowa Kia Ceed oferuje o 15 l większy bagażnik, którego pojemność wynosi 395 l. Krawędź bagażnika znajduje się o aż 87 mm niżej niż w modelu poprzedniej generacji, co znacznie ułatwia pakowanie ciężkich przedmiotów. Podłoga bagażnika może znajdować się na jednym z dwóch poziomów – na niższym umożliwia przewożenie w bagażniku przedmiotów o większych gabarytach, na wyższym – tworzy pod spodem dodatkową przestrzeń, w której można umieścić płaskie przedmioty.

Nowy Ceed kombi również dysponuje znacznie większym bagażnikiem niż kiedykolwiek wcześniej. Przedział bagażowy jest o 97 litrów (o 18%) większy niż w poprzednim Ceedzie kombi. Pojemność bagażnika wynosi teraz 625 litrów i jest większa niż w większości kombi segmentu D. Dolna krawędź bagażnika znajduje się niżej, co zdecydowanie ułatwia pakowanie do niego cięższych przedmiotów.

Dla nabywców kombi segmentu C ważna jest nie tylko pojemność bagażnika, ale również możliwość jego różnorodnego wykorzystania i bezpiecznego przewożenia bagażu o rożnych gabarytach. Styliści i inżynierowie marki Kia zadbali o to, aby wszechstronność bagażnika była jedną z kluczowych zalet Ceeda kombi, dzięki czemu jest on jednym z najbardziej praktycznych samochodów w swojej klasie. Tylne siedzenia mogą być, w zależności od poziomu wyposażenia, dzielone w proporcji 40:20:40, ich oparcia można złożyć jednym pociągnięciem dźwigni w bagażniku. Po złożeniu oparć podłoga bagażnika jest płaska. Pod podłogą przedziału bagażowego znajduje się schowek nie tylko na drobne przedmioty, ale również na odłożenie rolety bagażnika. Do Ceeda w wersji kombi Kia oferuje system aranżacji przestrzeni bagażowej, który zabezpiecza mniejsze ładunki przed przesuwaniem. Oferowana jest również siatka zabezpieczająca, montowana między bagażnikiem i kabiną. Ceed kombi standardowo jest wyposażony w relingi dachowe.

Aby zaspokoić potrzeby i oczekiwania zróżnicowanej grupy nabywców, Kia oferuje nowego Ceeda w wersjach hatchback i kombi z szeroką gamą silników do wyboru. Wśród benzynowych jednostek napędowych znajduje się najnowsza odmiana popularnego 1-litrowego silnika T-GDi (turbodoładowanego i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 120 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm i charakteryzuje się średnią emisją dwutlenku węgla wynoszącą 125 g/km. Dane dotyczą normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0.

Nowy 1,4-litrowy silnik T-GDi z rodziny „Kappa” zastępuje jednostkę napędową GDI o pojemności 1,6 l. Silnik ten osiąga maksymalną moc 140 KM, czyli o 4% większą niż silnik o większej pojemności. Dzięki turbosprężarce jednostka napędowa 1.4 T-GDi generuje maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie prędkości obrotowej niż wolnossący silnik 1.6 GDI, co sprawia, że w czasie jazdy nowy Ceed odznacza się większą dynamiką w różnych sytuacjach na drodze i jednocześnie emituje mniej szkodliwych substancji. Maksymalny moment obrotowy o wartości 242 Nm jest dostępny w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min., a średnia emisja dwutlenku węgla wynosi (wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0) zaledwie 125 g/km w wersji z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią. W połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów Ceed 1.4 T-GDI emituje 130 g CO2 na kilometr.

Obydwie jednostki napędowe T-GDi – 1,0 l i 1,4 l – są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu nowy Ceed bez problemu i z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6.

W gamie silników benzynowych jest również jednostka napędowa 1,4 l MPi (z wielopunktowym wtryskiem paliwa), która dysponuje mocą 100 KM i maksymalnym momentem obrotowym 134 Nm. Silnik 1,4 l MPI emituje 142 g dwutlenku węgla na kilometr w cyklu mieszanym (wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0).

Ceed trzeciej generacji jest także dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym o symbolu „U3”, który przez inżynierów firmy Kia został tak zaprojektowany, że bez problemu spełnia rygorystyczne wymagania określone przez najnowszą normę emisji spalin – Euro 6. Nową 1,6-litrową jednostkę napędową CRDi (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) wyposażono w katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) w celu znacznego zmniejszenia emisji spalin. Nowy silnik emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami Diesla, które Kia stosowała w swoich modelach. Ta jednostka napędowa jest dostępna w dwóch wariantach mocy (115 KM i 136 KM). Słabsza odmiana silnika 1,6 l CRDi generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm lub 300 Nm w połączeniu z, odpowiednio, mechaniczną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. 136-konna wersja tej jednostki napędowej w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów również osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm, ale gdy współpracuje z 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią wówczas maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm.

Nowy silnik emituje mniej CO2 niż inne jednostki napędowe Ceeda. W połączeniu z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów odmiana o mocy 115 KM emituje tylko 101 g CO2 na kilometr (średnio, wg normy WLTP przekonwertowanej na normę NEDC 2.0). Modele wyposażone w silnik o mocy 115 KM i w przekładnię dwusprzęgłową emitują 105 g CO2 na kilometr. Emisja dwutlenku węgla dla mocniejszej odmiany silnika wynosi 106 g/km w połączeniu z mechaniczną skrzynią biegów i 109 g/km w wersji z przekładnią dwusprzęgłową.

Każdy silnik nowego Ceeda seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Do modeli z nowymi jednostkami napędowymi – 1,4 l T-GDi i 1,6 l CRDi – do wyboru jest oferowana także siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Od połowy roku 2019 r. nowy Ceed będzie dostępny z nowym, hybrydowym zespołem napędowym typu „mild hybrid” z silnikiem elektrycznym o napięciu 48 V. Oznaczenie tej wersji będzie się nazywało „EcoDynamics+”, a nowy Ceed będzie odznaczał się jeszcze niższą emisją CO2. Z 48-woltowego akumulatora Ceed z zespołem napędowym „EcoDynamics+" czerpie dodatkową moc podczas przyspieszania. Nowy rozrusznik w hybrydowym zespole napędowym typu „mild hybrid” wydłuża czas wyłączenia silnika spalinowego dzięki funkcji „Moving Stop & Start".

Innowacyjność leży u podstaw konstrukcji nowego Ceeda, który jest najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w swojej klasie.

W kabinie nowy Ceed oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają komfort obsługi i podróżowania. System multimedialny jest dostępny z ekranem dotykowym o przekątnej 7,0 lub 8,0 cali. W ofercie jest także nawigacja satelitarna z usługami Kia Connected, które dostarcza firma TomTom®. System oferuje usługi Apple CarPlay™ i Android Auto™, które umożliwiają pełną integrację smartfonów. Android Auto™ jest zaprojektowany do współpracy z telefonami z systemem Androidem w wersji 5.0 (Lollipop) lub nowszym, Apple CarPlay™ – z telefonami iPhone 5 lub nowszymi.

W ofercie jest również system audio renomowanej firmy JBL z funkcją Clari-Fi. Wyposażenie obejmie integrację smartfonów z systemem multimedialnym poprzez Bluetooth, a także automatyczny włącznik świateł i dostęp do auta bez konieczności sięgania po kluczyk.

System wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwala dostosować reakcje wybranych podzespołów nowego Ceeda do stylu jazdy kierowcy. Tryby dostępne do wyboru to Normal oraz Sport. W każdym z nich zmienia się nie tylko siła wspomagania układu kierowniczego, ale również szybkość reakcji silnika na gaz. Tryb Normal pozwala oszczędzać paliwo i sprawia, że nowego Ceeda prowadzi się bardzo lekko. W trybie Sport silnik szybciej reaguje na gaz, co przekłada się na lepsze przyspieszenie auta zarówno ze startu zatrzymanego, jak i podczas jazdy. W tym trybie wspomaganie układu kierowniczego jest słabsze, co przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie i zapewnia kierowcy lepsze wyczucie kontaktu kół z nawierzchnią.

Oferowana jako wyposażenie dodatkowe podgrzewana przednia szyba, wyposażona w niemal niedostrzegalne przewody, czyni użytkowanie ​​nowego Ceed łatwiejszym i bardziej bezpiecznym w mroźne i deszczowe dni. Szyba tego typu, która topi szron czy lód i błyskawicznie osusza się z wilgoci za dotknięciem przycisku, debiutuje w samochodach Kia.

Z zewnątrz Ceed trzeciej generacji standardowo będzie wyposażony w nowo zaprojektowane diodowe światła do jazdy dziennej w stylu kostek lodu. Wcześniej były one dostępne tylko w modelach linii GT i GT Line i znajdowały się w zderzaku. Od teraz, w każdym modelu z gamy Ceeda, światła do jazdy dziennej są zintegrowane z głównymi reflektorami. Reflektory wykonane w pełni w technologii LED również są dostępne i oferowane jako opcja.

Cennik

Wersja 5 drzwiowa

Silnik

Moc (KM)

Przekładnia

Wersja wyposażenia

S M L

GT Line

1.4 MPI 100 6MT 61 990 67 990 72 990 -
1.0 T-GDi 120 6MT 66 490 72 490 77 490 89 490
1.4 T-GDi 140 6MT 70 490 76 490 81 490 93 490
1.4 T-GDi 140 7DCT - 82 490 87 490 99 490
1.6 CRDi SCR 115 6MT 75 990 81 990 86 990 98 990
1.6 CRDi SCR 115 7DCT - 87 990 92 990 104 990
1.6 CRDi SCR 136 6MT - 84 990 89 990 101 990
1.6 CRDi SCR 136 7DCT - 90 990 95 990 107 990

 

Wersja kombi

Silnik

Moc (KM)

Przekładnia

Wersja wyposażenia

S M L

GT Line

1.4 MPI 100 6MT 65 990 71 990 77 990 -
1.0 T-GDi 120 6MT 70 490 76 490 82 490 94 490
1.4 T-GDi 140 6MT 74 490 80 490 86 490 98 490
1.4 T-GDi 140 7DCT - 86 490 92 490 104 490
1.6 CRDi SCR 115 6MT 79 990 85 990 91 990

103 990

1.6 CRDi SCR 115 7DCT - 91 990 97 990 109 990
1.6 CRDi SCR 136 6MT - 88 990 94 990 106 990
1.6 CRDi SCR 136 7DCT - 94 990 100 990 112 990

Źródło: KIA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej