Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 156.861 PLN - 206.994 PLN
 
 
QX30 to propozycja na rynku motoryzacyjnym, którą przedstawił nam japoński producent Infiniti. Ma takie samo ciało i wnętrze jak Q30 , ale podniesiony o 30 mm i wyposażony w specjalny układ zawieszenia. Posiada napęd na wszystkie koła, silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 litra i silnik mocy 170 KM oraz siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.
 
 
Od dłuższego czasu marka luksusowych aut koncernu Nissan Motor CO próbuje przestać być anonimowym graczem w Europie. Projektanci skonstruowali ten model na tych samych podstawach co jego jeden z głównych rywali GLA Mercedes Benz. Przez niektórych QX30 żartobliwie nazywane jest „japońskim mercedesem”. Model QX30 to wysokiej klasy crossover będącym podwyższoną Q30. Łączy ze sobą nadwozie zarówno hatchbacka jak i małego SUVa co staje się coraz bardziej popularne w trendach młodych ludzi. Do jego rywali można zaliczyć Audi Q3, BMW X1 i jak wyżej wspomniano Mercedes GLA a także od niedawna Volvo XC40.
 
Musiałem wspomnieć o Mercedesie ponieważ, wsiadając do Infiniti QX30 gołym okiem zauważymy łudzące podobieństwo do modelu GLA. Mi akurat wnętrze w obu markach przypadło bardzo do gustu a wiec nie mam zamiaru narzekać. Dostajesz aparaturę Mercedesa i doskonałą jakość konstrukcji ale także nieco wyimaginowany wygląd z elementami samochodu sportowego.
 
Przestrzeń dla pasażerów jest adekwatna do rozmiarów nadwozia. Fotele super wygodne niestety mocno obniżająca się linia dachu zmniejsza cenną przestrzeń w kabinie. Szczególnie siedząc z tyłu możesz czuć się trochę klaustrofobicznie z powodu małego tylnego okna i ciemnego koloru podsufitki. Zajrzyjmy jeszcze szybko do bagażnika… no proszę 430 litrowy kufer daje duże możliwości do zapakowania się na dłuższy wyjazd.
 
QX30 jest dobrze zbudowany i wystylizowany, aby wyróżniać się wśród swoich rywali wręcz poraża swym sportowym charakterem. O dziwo projektanci Infiniti QX30 zeszli trochę z luksusu na rzecz właśnie zadziornego charakteru. Rezultatem jest dość twardo skrojone zawieszenie oraz precyzyjny ale ciut ociężały układ kierowniczy, który nie rozpieszcza podczas prędkości parkingowej.
 
Sercem QX30 jest silnik diesla o pojemności 2.2 litra, generujący 170 koni mechanicznych oraz 350 niutonometrów w zakresie 1400–3400 obrotów. Bardzo fajna jednostka - ekonomiczna, dynamiczna i trzeba się cieszyć bo decydując się na QX30 w wersji Premium Tech nie mamy innego wyboru. Ekonomiczna dlatego, że średnie spalanie po mieście jesteśmy w stanie utrzymać bez większego spinania się na poziomie 6,5 l/100km. Weźmy pod uwagę, że jest to 170 konny silnik z napędem na wszystkie koła. Połączenie silnika wysokoprężnego z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów działa dobrze, czasami skrzynia gubi się z reakcją na pedał gazu lub hamulca ale to tak jakbym miał się mocno czepiać.

Mimo wszystko patrząc na liczby nie jest źle. Pierwsze 100 km/h Infiniti rozmienia w 8,6 sekundy na normalnym trybie jazdy. Bardzo miło wspominam jazdę Infiniti QX30. Mimo paru niedociągnięć względem konkurencji możemy w bardzo szybkim tempie polubić Infiniti choćby nawet za cenę, która w porównaniu z samochodami w podobnej konfiguracji staje się bardzo atrakcyjnym kąskiem. Cena za QX30 Premium Tech zaczyna się od 182 300 złotych, kwota dokładnie tego modelu to 206 994 złote ale otrzymujemy pakiet CAFÉ TEAK, SYSTEM NAWIGACJI INFINITI INTOUCH, PAKIET „BEZPIECZEŃSTWO”, SYSTEM NAGŁOŚNIENIOWY BOSE® PREMIUM i jeszcze parę innych dodatków.
 

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Infiniti QX30 2.2d DCT AWD Premium Tech 170KM

SILNIK

Diesel, Turbodoładowany, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

2143 ccm

MOC

170 KM przy 3400-4000 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

350 Nm przy 1400-3400 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

7-biegowa, automatyczna DCT

NAPĘD

AWD

0-100 km/h (sek.)

8,5

Vmax

215 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie)

wg wskazań producenta

6,0/4,3/4,9

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

6,5

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

56 litrów

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4425/2083/1515

WAGA (kg)

1634

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

430 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

5 / 5

OPONY

front: 235/50R18

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

156.861 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

206.994 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej