Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Od 1-ego czerwca 2015, CITROËN wprowadza nową politykę handlową na rynku polskim. Marka Citroën, która nie obawia się odważnych rozwiązań w żadnej dziedzinie oprze swą nową politykę handlową na trzech kluczowych dla niej wartościach:

• OPTIMISTIC : nowa seria specjalna ‘More Life’: oferująca konfigurację wyposażenia skonfigurowanego specjalnie dla polskiego klienta w doskonałej cenie;

• HUMAN : uproszczona, intuicyjna gama samochodów (mniejsza liczba wersji), która pozwoli na szybkie zrozumienie oferty;

• SMART : przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada obniżone ceny katalogowe samochodów. Decyzja ta, w średniej i długiej perspektywie wzmocni wartości używanych Citroënów na polskim rynku, ale przede wszystkim wizerunek jej modeli i marki.

Zmiana zachowań konsumenckich i chęć pozyskania informacji w szybki i prosty sposób, to jeden z głównych czynników dostosowania strategii Citroëna do nowej rzeczywistości sprzedażowej. Dzięki nowej polityce Marki, technologie i know-how zajmą właściwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdą się w centrum uwagi.

Dyrekcja francuskiej marki w Polsce chce, by kluczowym argumentem za zakupem były walory produktowe i unikalność Citroëna - Nie bez kozery wraz z wprowadzeniem Citroëna C4 Cactus mówimy o nowym rozdziale w historii naszego brandu, słowami - human - simple i smart. To wartości, które przyświecać mają nie tylko produktowi, ale w ogóle przekładać na nowy obraz Citroëna. Nowa polityka cenowa świetnie temu służy. – mówi dyrektor Marki Citroën w Polsce, Jacek Trojanowski.
OPTIMISTIC : Marka z entuzjazmem - seria specjalna „More Life”

Nowością, nie tylko cenową, jest wprowadzenie na rynek serii specjalnej dla polskich Klientów More Life - czyli konfiguracji wyposażenia odpowiadającej najbardziej optymalnemu wyborowi polskiego Klienta. Modele z serii More Life integrują wszystkie opcje wliczone w ostateczną cenę, proponując doskonałą równowagę między ceną a wyposażeniem. Nazwa serii - More Life – jest także nieprzypadkowa. Ma zapewnić jeszcze pełniejsze korzystanie z życia za sprawą seryjnego wyposażenia poprawiającego komfort i dobre samopoczucie (w zależności od modelu). More Life obowiązuje w całej gamie osobowej Citroëna.

HUMAN: Prosto i przejrzyście

Bardzo ważne dla Citroëna są także zmiany nawyków Klientów. Sam schemat zakupowy, który w znacznej mierze już funkcjonuje w rzeczywistości internetowej, wymaga szybkiej, precyzyjnej i prostej informacji. Tak właśnie skonstruowana została nowa oferta i polityka cenowa. Gama oferowanych wersji została zredukowana. Z obecnych w polskiej ofercie 102 wersji modeli osobowych, w nowej znajdą się 63. - Nową polityką cenową chcemy potwierdzić, jak odważną i postępową marką jest Citroën. Nie obawiamy się nowatorskich rozwiązań w każdej dziedzinie. Tak w kwestiach handlowych, jak i produktowych. Potwierdza to choćby ostatnia nagroda „2015 World Car Design of the Year” dla Citroëna C4 Cactus przyznana podczas tegorocznego salonu samochodowego w Nowym Jorku — mówi Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroën Polska.

SMART: z korzyścią dla Klientów i wizerunku

Z dniem 1 czerwca wprowadzona zostaje przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakłada znacznie obniżone ceny katalogowe samochodów osobowych. Największa obniżka, bo aż 18 100 złotych dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. Zaś najtańsza wersja modelu Citroën 4 Cactus Live z silnikiem benzynowym Pure Tech 82, finalista w konkursie na Car of the Year 2015 staniała o 5 tysięcy złotych do 49 900 złotych. Tym samym ceny nowych modeli Citroëna stają się jednymi z niższych na rynku.

- W momencie, gdy norma Euro 6 wymusza u wielu producentów zmiany cen w górę, Citroën znacząco obniży ceny swych samochodów – mówi dyrektor Trojanowski. - A dzięki nowej polityce Marki, technologie i know-how zajmą właściwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdą się w centrum uwag i- dodaje polski szef Citroëna.

Ale to nie wszystko, ogromną korzyścią będzie wyższa wartość samochodów Citroëna za kilka lat. Opracowując nową strategię marka uwzględniła również potrzeby klientów w dłuższym okresie. Wspieranie klientów indywidualnych i flotowych w odsprzedaży samochodów po okresie eksploatacji buduje pozytywny wizerunek, wzmacnia relacje z klientem i jednocześnie i przywiązuje do marki.

Zdaniem przedstawicieli Eurotax Polska, firmy, która od ponad 20 lat bada rynek aut używanych w naszym kraju, a od ponad 10 lat publikuje dane dotyczące wartości rezydualnych, Citroën Polska podjął odważną, ale bardzo dobrą decyzję. - Dzięki zmianie strategii handlowej, w tym polityki cenowej marki, cena używanych Citroenów wzrośnie tak w średnim, jak i długim okresie czasu - uważa Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax. Jego zdaniem nie można koncentrować wysiłków jedynie na sprzedaży samochodów nowych. — Niezbędne jest skuteczne wspieranie klientów przy sprzedaży samochodów używanych - podkreśla. I przypomina, że Citroën ma już takie doświadczenia prowadząc własny program Citroën Select, który mimo krótkiego stażu daje pierwsze pozytywne efekty.
— Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazują, że wraz z wprowadzeniem do gamy samochodów z silnikami spełniającymi normy emisji Euro 6 i jednoczesnym wprowadzeniem wersji More Life, działania te będą miały pozytywny wpływ na wartości rezydualne dla samochodów marki Citroën — uważa Bartłomiej Binkiewicz, uznany na rynku ekspert Eurotax.

Nowa, prosta i przejrzysta polityka handlowa Citroëna w Polsce - human - simple i smart - nie tylko doskonale wpisuje się w zmieniającą się rzeczywistość sprzedażową, ale też pokazuje atrakcyjność oferty i odpowiada aktualnym trendom. Od 1 czerwca, po radykalnej obniżce, przy jednych z najniższych cen rynkowych, skupi uwagę na atutach produktowych, odważnej stylistyce i technologiach. Jednocześnie wpisana w oczekiwania seria More Life idealnie ilustruje sposób myślenia Citroëna. Samochód, który daje przyjemność za sprawą wyposażenia i dobrze dopasowanej oferty. Wkrótce poskutkuje to pozytywną zmianą wartości także używanych Citroenów.

Autor: Damian Goś/ Citroen Polska

fot. Damian Goś
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej