Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Dwa lata temu miałem okazję testować Honde CR-V poprzedniej generacji, a dziś przyszła pora na najnowszą generację tego modelu. Do dyspozycji dostałem najbogatszą wersję wyposażeniową z wysokoprężnym silnikiem dieslowskim 2.2 iCTDI.

Opis

Typowy SUV
Najnowsza Honda CR-V z wyglądu w ogóle nie przypomina swojej poprzedniczki. Z przodu nasz wzrok przykuwają wyłupiaste reflektory otaczające delikatną, chromowaną atrapę silnika. Linia boczna, to typowe auto SUV, choć w porównaniu z poprzednią generacją brakuje koła zapasowego na tylnej klapie, a szkoda ponieważ takie umiejscowienie koła dodaje uroku tego typu autom. Tył, to sporych rozmiarów rozciągnięte na całym słupku, klosze lamp.

Trochę szaro, lecz komfortowo
Zajrzyjmy do środka Hondy CR-V. Wnętrze wykonano w ciemnej tonacji, co nie każdemu może przypaść do gustu. Czarne plastiki dobrze spasowano i są dobrej jakości. Nie można mieć do nich żadnych uwag. Podobnie jest ze skórzaną tapicerką, która jest miła w dotyku i łatwa w utrzymaniu czystości. Szkoda tylko, że nie jest w jaśniejszym kolorze, bo ożywiłaby ponure wnętrze. Jak już, wspomniałem o wnętrzu przyjrzyjmy się desce rozdzielczej. Jest uporządkowana i łatwa w obsłudze. Składa się z dwóch, podobnej wielkości wyświetlaczy, jeden od radia, zaś drugi od dwustrefowej klimatyzacji. Niżej znajduje się leżąca dobrze w dłoni, efektowna gałka zmiany biegów. Między fotelami, umiejscowiono równie ciekawie zaprojektowany hamulec ręczny. Spójrzmy na zegary Hondy CR-V. Analogowo-elektroniczne zegary są przejrzyste i czytelne, niezależnie od pory dnia, a w dodatku miło podświetlone na delikatny, niebieski kolor.
Przednie fotele zapewniają wysoki komfort podróżowania każdej osobie, która w nich zasiądzie. Jedynym ich mankamentem jest, stosunkowo słabe trzymanie boczne, co przy skórzanej tapicerce może czasami przeszkadzać. Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem dla trójki dorosłych pasażerów. Ani na nogi, ani nad głowami nie zabraknie przestrzeni. Pasażerom siedzącym z tyłu podróż umilać będzie dwuczęściowy, panoramiczny dach.
Bez problemu zapakujemy nasze bagaże do 524 litrowego bagażnika o regularnych kształtach, z niskim progiem do załadunku.

Dobrze znana jednostka napędowa
Pod maską prezentowanej dziś Hondy CR-V znajduje się nagrodzona w 2005 roku tytułem silnika roku, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2204ccm. Silnik ten osiąga moc 140KM oraz 340Nm momentu obrotowego (Szczerze mówiąc pora na jakieś zmiany w mocy oferowanego silnika - konkurencja nie śpi!). Jak takie dane przekładają się na rzeczywistość? Pierwszą setkę na prędkościomierzu ujrzymy po niespełna 10.5 sekundach, a maksymalnie rozpędzimy się do wartości około 190km/h. Napęd przekazywany jest na przednie koła, zaś w momencie kiedy sytuacja tego wymaga, elektronicznie dołączana jest tylna oś. Silnik połączono z pracującą precyzyjnie, manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Poszczególne biegi, zawsze wędrują na swoje wytyczone miejsce.
Układ kierowniczy jest zbyt miękki, a odczuwamy to podczas szybszej jazdy. No cóż, ten typ tak ma i nic na to nie poradzimy. Zawieszenie zostało idealnie dobrane do charakteru samochodu SUV. Jest miękkie, a zarazem daje poczucie bezpiecznego prowadzenia samochodu w każdej sytuacji.
Na koniec pora odwiedzić stację paliwową w celu zatankowania 58 litrowego baku. Jak się okazuje podczas całego testu CR-V średnio potrzebowała 7.4 litra na każde 100km. Daje to około 784 kilometrów zasięgu bez tankowania. Jak widać apetyt nie jest zbyt duży, jak na sporych rozmiarów samochód.

SUV w pełnej mierze
Honda CR-V jest samochodem uniwersalnym, mogącym pełnić funkcje samochodu do miasta jak i na weekendowe wypady rodzinne poza miasto. Niestety, aby stać się posiadaczem prezentowanej dziś wersji Executive musimy posiadać równe 142.900zł. Dużo...? Jak na tak bogato wyposażone auto, które ma pod maską dość oszczędny silnik cena wydaję się być umiarkowana. No cóż, i tak wybór pozostawiam Państwu, choć ja uważam, że warto stać się posiadaczem tego modelu Hondy.

Plusy
+ Cena
+ Przestronne wnętrze
+ Bogate wyposażenie
+ Oszczędny i dynamiczny silnik

Minusy
- Zbyt miękki układ kierowniczy
- Ponure wnętrze

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2204ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 140KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 340Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 10.3sek.
Vmaks: 187km/h
Zużycie paliwa: 8.1/5.7/6.5 [9.0/6.6/7.4 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 58 litrów
Teoretyczny zasięg: 784 kilometrów
Wymiary: 4530/1820/1810 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1617kg
Ładowność: 543kg
Pojemność bagażnika: 524/[955] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Executive

Cena: 142.900zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej