Śledź nas na:     

Marka:
Wróć
Cena: 117.000 PLN - 149.200 PLN

 

Zapraszamy na test małego Włocha z japońskim DNA od Mazdy MX-5 czyli... Fiata 124 Spider Lusso z benzynowym silnikiem MultiAir o pojemności 1.4 litra i mocy 140 KM!

Nowy Fiat 124 Spider to nawiązanie do oryginalnej 124-ki z lat 70-tych ubiegłego wieku jednak z całą pewnością robi o wiele większe wrażenie. Długa maska z mocno uwydatnionymi przetłoczeniami rzuca się w oczy. Zgrabnie łączy się z przednim zderzakiem, w który wkomponowano ciekawie skrojone lampy  z światłami do jazdy dziennej w technologii LED.

Tył prezentuje się bardzo zgrabnie, ale jego szczególnym wyróżnikiem są szerokie lampy świateł oraz podwójna końcówka układu wydechowego umieszczona na obydwu stronach zderzaka. Prezentuje się obłędnie szczególnie w kolorze Białym Gelato i na gęsto tkanej, wieloramiennej feldze w rozmiarze 17 – cali.

O ile z zewnątrz Fiat 124Spider zdecydowanie różni się od Mazdy MX-5 o tyle we wnętrzu wyglądają bardzo podobnie. Żeby nie powiedzieć, że identycznie! Ale to dobrze bo wyjątkowo dobrze skrojone wnętrze Mazdy ciężko by było jeszcze poprawić. Po złożeniu materiałowego dachu zauważamy jak małe jest wnętrze Fiata. Jak udało nam się przetestować, nie jest w zupełności dostosowane do wysokich osób. Mierzący ok 2 – metrów osobnicy powinni poszukać dla siebie znacznie większego auta. We wnętrzu spotykamy się z wysoką jakością wykonania. Miękkie elementy kokpitu połączone ze skórą, która pokrywa także fotele i boczki drzwi. Ciekawie prezentuje się także lakierowana w kolorze czarnym piano listwa biegnąca wzdłuż kokpitu.

Na szczycie znajduje się wyświetlacz z systemem zapożyczonym od mazdy a jedyna różnica to animacja powitalna. System jest łatwy w obsłudze i czytelny tak samo jak zegary które wyglądają wręcz fenomenalnie mimo swojej prostoty. Na styl sportowych aut umieszczono je w tubach a centralną zajmuje obrotomierz, prawą tubę prędkościomierz, lewą zaś przeznaczono na komputer pokładowy. Środkowa część konsoli to pokrętła do sterowania klimatyzacją i nawiewem. Na tunelu środkowym obok drążka zmiany biegów znalazło się pokrętło do sterowania systemem multimedialnym. Minusem jest brak nawigacji, za to nagłośnienie potrafi dać sporo przyjemności. Zwłaszcza, że głośniki zamontowano także w zintegrowanym zagłówku kierowcy. Co do foteli to komfort jaki zapewniają stoi na wysokim poziomie, tak samo jak trzymanie boczne, które spisuje się rewelacyjnie przy lataniu bokiem czy szybkiej jeździe w zakrętach. Jednak z powodu ograniczonej ilości miejsca we wnętrzu czasem musimy wysiąść żeby dać odpocząć kręgosłupowi.

Pod długą maską Spidera znalazł się silnik MultiAir o pojemności  1.4 litra, mocy 140 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 225 Nm. Do tego mamy 6-biegowego manuala, który wraz z silnikiem całą moc przenosi na….tylną oś.I tutaj zaczyna się frajda  jazdy. Fiat 124 Spider do setki rozpędza się w czasie 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 215 km/h. Kolejne przełożenia manualnej skrzyni wchodzą lekko ociężale ale mają one krótki skok co podtrzymuje sportowy charakter auta. Układ kierowniczy pracuje pewnie, a niewielki gabaryt auta sprzyja dobremu czuciu Spidera. Każdy ruch kierownicą prowadzi do momentalnej reakcji. Równie szybko reaguje układ hamulcowy co daje więcej pewności podczas jazdy. Podczas manewrowania w mieście brakować może kamery cofania lub chociaż czujników parkowania. Której koszt to 2.700 zł. Długa maska i kiepska widoczność do tyłu przy rozłożonym dachu może doprowadzić do małego nieszczęścia. Warto zainwestować żeby nie przerysować.

Cennik otwiera Spider w podstawowym wyposażeniu za 117 tys. zł. Fiat w swojej ofercie nie przewidział opcji montażu innego silnika poza testowanym. Jedynie możemy pokusić się o wybranie automatycznej 6-biegowej przekładni. Cena za Fiata 124 Spider w testowanej konfiguracji lusso z 6-biegową manualną skrzynią to 124 tys. zł. Doliczyć musimy do tego 4.500 zł za pakiet widoczności ze światłami LED, czujnikiem zmierzchu i deszczu oraz spryskiwaczami reflektorów. Cena już rośnie do 128.500 zł. Za te pieniądze możemy stać się właścicielami nieziemsko wyglądającego auta z rewelacyjnym układem kierowniczym i… otrzymać w gratisie niezapomniane wrażenia z jazdy.

 

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE: Fiat 124 SPIDER Lusso 1.4 MultiAir 140 KM 6M

SILNIK

turbo, benzyna, R4, 16V

POJEMNOŚĆ

1368 ccm

MOC

140 KM przy 5500 rpm

MAKS. MOMENT OBR.

225 Nm przy 2250 rpm

SKRZYNIA BIEGÓW

Manualna, 6-biegowa

NAPĘD

tylna oś

0-100 km/h (sek.)

7,5
Vmax

215 km/h

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km)(miasto/trasa/średnie) wg wskazań producenta

6,4 (średnie wg. wskazań producenta)

ZUŻYCIE PALIWA (l/100km) z testu

8,3

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA

45 litry

WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.)(mm)

4054/1740/1233

WAGA (kg)

1070 kg

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA

140 litrów

LICZBA DRZWI/LICZBA MIEJSC

2/2

OPONY

205/45 R17

CENA WERSJI PODSTAWOWEJ

117 000 PLN

CENA WERSJI TESTOWANEJ

124 000 PLN

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej