Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Po wakacyjnej przerwie, Rajd Katalonii wznawia Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC 2017. Zadaniem załóg Citroënów C3 WRC będzie pokazanie siły i możliwości zespołu na wytyczonych w Katalonii trasach asfaltowych i szutrowych. Citroën Total Abu Dhabi WRT zgłasza na start trzy załogi: w Hiszpanii pojadą Kris Meeke i Paul Nagle, Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau oraz Khalid Al Qassimi i Chris Patterson.

KONIEC LETNICH FERII W WRC

Zawodnicy rywalizujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2017 od początku sezonu mieli intensywny kalendarz startów. Na odpoczynek musieli poczekać aż do końca sierpnia. Po rozegranych w krótkich odstępach rajdach Polski, Finlandii i Niemiec nadeszła długo wyczekiwana sześciotygodniowa przerwa.

Letnio-jesienne ferie kończy rajd Katalonii – runda specyficzna pod wieloma względami. Baza rajdu znajduje się w miejscowości Salou, w pobliżu parku rozrywki PortAventura, a jego trasy jako jedyne w całym sezonie mają charakter mieszany – łączą odcinki na szutrze i na asfalcie.

Pierwszy etap rajdu, zaplanowany na piątek, odbędzie się głównie na górskich, szutrowych drogach, choć długi odcinek specjalny Terra Alta obejmuje też sekcje asfaltowe. Na mecie etau zespoły będą miały 75 minut na przywrócenie samochodów do konfiguracji asfaltowej. Najdłuższy serwis w sezonie to zawsze decydujący sprawdzian dla mechaników i wielka gratka dla publiczności. W tym czasie w autach wymienia się skrzynię biegów, elementy układu przekazania napędu i demontuje osłony podwozia – to najważniejsze modyfikacje wprowadzane w tej fazie rajdu.

Dwa kolejne etapy rozegrane zostaną na asfalcie. Trasy wybierane na Rajd Katalonii uważa się za rajdowy odpowiednik toru wyścigowego: są dość szerokie, gładkie, pozbawione nierówności. W takich warunkach o konkurencyjności aut w specyfikacji WRC 2017 zadecyduje ich sprawność aerodynamiczna i moc silników. Powszechną praktyką wśród kierowców jest cięcie zakrętów, co wymaga jednak dużej ostrożności, aby nie przebić opony najeżdżając na ostre kamienie.

STAWKA W GRZE: WYKORZYSTAĆ OSIĄGI AUT SZYBKOŚĆ NA DWÓCH TYPACH NAWIERZCHNI

Rajd Katalonii jako runda rozgrywana na dwóch typach nawierzchni, które stawiają przeciwne wymagania, stanowi sprawdzian wszechstronności samochodów i kierowców. Aby jak najlepiej przygotować się do tej konfrontacji, zespół Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team odbył w Katalonii sesję testów. Trwały one trzy dni i skupiały się wyłącznie na trasach szutrowych. Stéphane Lefebvre, Kris Meeke i Sébastien Loeb zmieniali się za kierownicą, mając za zadanie znalezienie najodpowiedniejszych dla siebie ustawień samochodu. Zespół się nie obawia asfaltowych odcinków: Citroëny C3 WRC nie raz dowiodły swojej konkurencyjności na tym rodzaju nawierzchni, nawet w warunkach tak różnych, jak odcinki Tour de Corse i Rajdu Niemiec ADAC.

Kris Meeke weźmie udział w Rajdzie Katalonii RACC już po raz dziesiąty. Z biegiem lat Brytyjczyk zebrał w tej rundzie spore doświadczenie, ale dotychczas nie odniósł sukcesów. Najlepiej wspomina edycję rajdu z 2016 r., w której poczuł się pewnie na trasie i znalazł dobre tempo. Zwycięzca tegorocznego Rajdu Meksyku chce zrzucić z siebie frustrację wywołaną niepowodzeniami w ostatnich rajdach i deklaruje zamiar walki o czołowe miejsca.

Stéphane Lefebvre, nieobecny w Finlandii i Niemczech, w Hiszpanii wróci za kierownicę Citroëna C3 WRC.W przeciwieństwie do doświadczonego kolegi, młody Francuz nie może polegać na dobrej znajomości tej rundy WRC, ale zapowiada, że z entuzjazmem podejmuje wyzwanie. Lefebvre czuje się silny po udanym występie w Rajdzie Polski, w którym zajął piąte miejsce. Zamierza robić dalsze postępy i trwale dołączyć do czołówki zawodników Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Khalid Al Qassimi również wystąpi w Hiszpanii po raz dziesiąty. Kierowca z Abu Dabi realizuje w tym sezonie częściowy kalendarz startów w WRC, w którym po Portugalii i Finlandii znalazł się jego ulubiony Rajd Hiszpanii.

Źródło: Citroen

 

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej