Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

BMW serii 3 Limuzyna wyraża ideę sportowej radości z jazdy w segmencie średnich samochodów klasy premium już od ponad 40 lat. Dynamiczna stylistyka, doskonała charakterystyka prowadzenia, wyjątkowa wydajność i innowacyjne funkcje wyposażenia - BMW serii 3 Limuzyna ma wszystkie typowe dla BMW cechy w optymalnie dobranych proporcjach. Limuzyna stanowi trzon BMW serii 3, która może się pochwalić globalną sprzedażą na poziomie ponad 15 milionów sztuk. To właśnie tutaj bije serce marki BMW. Najnowsza edycja samochodu nawiązuje bardzo silnie do sportowej tradycji BMW serii 3. Osiągnięcia przedstawicieli tej serii w sportach motorowych są najlepszym potwierdzeniem fenomenalnej dynamiki tego wyjątkowego auta. Siódma generacja sportowej limuzyny jeszcze bardziej przesuwa granice pod względem dynamiki jazdy, jakości premium i innowacyjnych rozwiązań.

Światowa premiera nowego BMW serii 3 Limuzyna odbędzie się w październiku 2018 roku podczas salonu samochodowego Mondial de l'Automobile w Paryżu. Samochód trafi do salonów 9 marca 2019 roku. Nowy model będzie produkowany w macierzystej fabryce BMW w Monachium, w zakładzie Tiexi w mieście Shenyang zarządzanym przez spółkę joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA), a także w nowo wybudowanej fabryce BMW w meksykańskim San Luis Potosí.

Na zewnątrz: czysta ekspresja sportowego potencjału. Nowy język stylistyczny BMW idealnie eksponuje nowoczesny i dynamiczny charakter nowego BMW serii 3 Limuzyna dzięki precyzyjnie poprowadzonym liniom i idealnie wyprofilowanym powierzchniom. Samochód jest o 85 milimetrów dłuższy od poprzednika (4709 mm), o 16 milimetrów szerszy (1827 mm) i tylko o 1 mm wyższy (1442 milimetry). Wydłużony o 41 milimetrów rozstaw osi (2851 mm) i zwiększony rozstaw kół (przód: + 43 mm, tył: 21 mm) mają bezpośredni korzystny wpływ na równowagę i zwinność auta.

Z przodu zdecydowanie dominuje duża atrapa chłodnicy BMW w kształcie nerek z odchodzącymi od niej reflektorami. Charakterystyczny podział na dwie części podkreślono poprzez efektowne nacięcie w pasie przednim poprowadzone w kierunku reflektorów. W ramach wyposażenia standardowego oferowane są w pełni diodowe reflektory, natomiast reflektory diodowe o rozszerzonym zakresie funkcji i diodowe reflektory adaptacyjne w technologii BMW Laserlight z nieoślepiającymi światłami drogowymi (o zasięgu około 530 metrów) są dostępne jako opcja. Zarówno opcjonalne diodowe reflektory przeciwmgłowe, jak i kurtyny powietrzne są zintegrowane z zewnętrznymi wlotami powietrza w kształcie ułożonej poziomo litery T w samochodach o standardowej specyfikacji i modelach z wyposażeniem Sport Line lub Luxury Line. Dynamiczny profil boczny podkreślają dwa przetłoczenia boczne i mocno zarysowany kontur progu. Tylna krawędź szyb bocznych z typowym dla marki zagięciem Hofmeistera została zintegrowana ze słupkiem C. Linie poziome oraz smukłe, stylowo przyciemnione diodowe lampy eksponują szeroki, muskularny tył auta.

W ramach nowego języka stylistycznego we wnętrzu nowego BMW serii 3 Limuzyna zaprojektowano przejrzysty układ powierzchni. Podkreśla on przestronność kabiny, a w połączeniu z zasadą zorientowania kokpitu na kierowcy zwiększa koncentrację na drodze. Nowy układ monitora pokładowego i zestawu wskaźników, podwyższona konsola środkowa oraz spójna stylistyka lekkiej, nowoczesnej deski rozdzielczej i wykończeń boczków drzwi dają wrażenie przestrzeni i tworzą sportowy klimat.

Przełączniki zgrupowano w przejrzyste panele funkcyjne. Wyświetlacze, przyciski klimatyzacji i wloty powietrza tworzą efektownie zaprojektowaną całość w środkowej części deski rozdzielczej. Funkcje oświetlenia obsługiwane są przy pomocy panelu przycisków umieszczonego przy kierownicy. Funkcje oświetlenia obsługiwane są przy pomocy panelu przycisków umieszczonego obok oferowanej w wyposażeniu standardowym skórzanej kierownicy sportowej. Przycisk start/stop silnika znajduje się teraz w nowo zaprojektowanym panelu sterowania w konsoli środkowej. Oprócz tradycyjnej dźwigni zmiany biegów do skrzyni manualnej i nowej do skrzyni automatycznej umieszczono tam również kontroler iDrive oraz przyciski przełącznika właściwości jezdnych i elektromechanicznego hamulca parkingowego.

Od początku sprzedaży nowe BMW serii 3 Limuzyna będzie dostępne z pięcioma mocnymi i wydajnymi silnikami do wyboru. Oferta obejmuje dwa 4- cylindrowe silniki benzynowe o mocy 135 kW (184 KM) w BMW 320i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0-5,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 137-129 g/km)* i 190 kW (258 KM) w BMW 330i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1-5,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 139-132 g/km) oraz dwa 4-cylindrowe silniki wysokoprężne o mocy 110 kW (150 KM) w BMW 318d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5-4,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 120-112 g/km) i 140 kW (190 KM) w BMW 320d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,7-4,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 122-115 g/km). BMW 330d jest natomiast wyposażone w 6- cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 195 kW (265 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,2-4,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136-128 g/km). Od początku sprzedaży dostępny będzie także inteligentny system napędu na cztery koła w BMW 320d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,8-4,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 125-118 g/km). Wszystkie warianty modelu spełniają wymogi standardu emisji spalin Euro 6d-TEMP

Przy projektowaniu konstrukcji nadwozia i technologii układu jezdnego w nowym BMW serii 3 Limuzyna wyodrębniono kilka priorytetów: udoskonaloną dynamikę, zwinność jazdy, precyzję prowadzenia pojazdu oraz zoptymalizowaną skuteczność hamowania. Nowe BMW serii 3 Limuzyna są nawet o 55 kilogramów lżejsze od swoich poprzedników - w zależności od wariantu modelu i wyposażenia. BMW serii 3 Limuzyna ma również obniżony środek ciężkości i rozkład masy na osie wynoszący 50:50. Jednocześnie znacząco zwiększono sztywność konstrukcji karoserii i zawieszenia. Dzięki zoptymalizowanej charakterystyce aerodynamicznej obniżono współczynnik oporu powietrza do 0,23 (BMW 320d).

Standardowy układ jezdny oraz opcjonalny sportowy układ jezdny M są wyposażone w amortyzatory zależne od skoku sprężyny, które debiutują w modelu BMW. Przyczyniają się w istotny sposób do utrzymania równowagi między sportowym zacięciem a komfortem, która nie ma sobie równych wśród konkurencji, definiując charakter nowego BMW serii 3 Limuzyna. Bezstopniowa regulacja umożliwia progresywne dostosowywanie twardości amortyzatora zgodnie ze zmianą skoku sprężyny. Zmniejsza to w odczuwalny sposób ruchy nadwozia przy amortyzacji drgań powstających na wyboistych nawierzchniach dróg czy przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów.

Oprócz sportowego układu jezdnego M (z 10-milimetrową redukcją wysokości jezdnej) w wyposażeniu opcjonalnym uwzględniono także adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami. Dwa opcjonalne warianty układu jezdnego zapewniają klientom korzyści ze sportowego adaptacyjnego układu kierowniczego, który w najnowszej wersji wyróżnia się jeszcze większą czułością i precyzją działania. Można także zamówić sportowe hamulce M z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu. Lakierowane na niebiesko zaciski są opatrzone logo M. W BMW 330i i BMW 330d dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy M w połączeniu ze sportowym układem jezdnym M lub adaptacyjnym układem jezdnym M. W tym przypadku elektronicznie sterowana, adaptacyjna funkcja blokady w tylnym mechanizmie różnicowym znacząco poprawia trakcję, zwinność, stabilność i dynamikę pokonywania zakrętów.

Standardowe wyposażenie klasy premium w nowym BMW serii 3 Limuzyna można uzupełnić o szeroką gamę innowacyjnych, wysokiej jakości elementów opcjonalnych. Indywidualizację zapewniają linie stylistyczne Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport . Na uwagę zasługują także nowe kierownice i listwy wewnętrzne, opcjonalna tapicerka BMW Individual ze skóry Vernasca i Merino, deska rozdzielcza pokryta skórą syntetyczną Sensatec lub skórą BMW Individual, a także trójstrefowa klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie postojowe i opcjonalna obsługa telefonu z ładowaniem bezprzewodowym. Zwiększają komfort użytkowania samochodu i dodają mu ekskluzywności. Szyba przednia ze szkła akustycznego jest oferowana w wyposażeniu standardowym, a akustyczne szyby boczne w wyposażeniu opcjonalnym. Opcjonalny dach szklany ma wydłużoną o 100 mm przezroczystą powierzchnię. Opcjonalne oświetlenie ambientowe podkreśla komfortową atmosferę wnętrza, a zestaw dźwięku przestrzennego Harman Kardon gwarantuje wyjątkowe doznania audiofilskie. Poczucie przestronności we wnętrzu osiągnięto dzięki powiększeniu przestrzeni na poziomie ramion i łokci z przodu pojazdu, dodatkowej przestrzeni na nogi, komfortowym fotelom oraz wygodnemu wsiadaniu i wysiadaniu. Bagażnik o pojemności 480 litrów w nowym BMW serii 3 Limuzyna zapewnia większy komfort załadunku. Oparcie tylnej kanapy w standardowej specyfikacji jest dzielone w proporcjach 40:20:40, a w wyposażeniu opcjonalnym dostępna są funkcje automatycznej obsługi pokrywy bagażnika i elektrycznie wysuwany hak holowniczy. Opcjonalna funkcja dostępu komfortowego została wyposażona w nowy system czujników, umożliwiając automatyczne zamykanie i otwieranie samochodu, a także bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika.

Nowe BMW serii 3 Limuzyna jest wyposażone w rozszerzoną gamę innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę, które odgrywają kluczową rolę w procesie ewolucji do jazdy zautomatyzowanej. Wyposażenie standardowe obejmuje funkcje ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych wraz z funkcją hamowania miejskiego, która w najnowszej wersji ostrzega również kierowcę o obecności rowerzystów. W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępny jest aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz system asystujący kierowcy z funkcją ostrzegania przed kolizją i zjechaniem z pasa ruchu, kolizją z tyłu oraz ruchem w kierunku poprzecznym podczas cofania. W ofercie uwzględniono także system asystujący kierowcy w wersji Professional, czyli kompleksowy pakiet rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Jedną z funkcji systemu asystującego kierowcy Professional jest asystent kierowania i toru jazdy, który współpracuje z kierowcą, pomagając mu utrzymać pojazd na wykrytym pasie, a także asystent pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną i omijaniem przeszkód. Wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji uzyskał większą powierzchnię, nowe elementy graficzne i dodatkowe treści.

Czujniki parkowania (PDC) i kamera cofania ułatwiają kierowcy manewrowanie i wjeżdżanie/wyjeżdżanie z miejsc parkingowych. Dostępny jest również asystent parkowania, który przejmuje kierowanie pojazdem, przyspieszanie, hamowanie i zmiany przełożeń w skrzyni biegów Steptronic przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego. Zakres funkcji obejmuje też asystenta cofania, który umożliwia wycofanie pojazdu na odległość do 50 metrów po tej samej linii, którą pokonał podczas jazdy do przodu.

Nowy system operacyjny BMW 7.0 odgrywa zasadniczą rolę w optymalizacji sterowania i układu wyświetlaczy dzięki nowoczesnym funkcjom cyfrowym precyzyjnie dostosowanym do potrzeb kierowcy. Opcjonalny pakiet BMW Live Cockpit Professional obejmuje spójnie opracowane, spersonalizowane i dostosowane do sytuacji wyświetlacze w ramach całkowicie cyfrowego zestawu wskaźników o przekątnej 12,3 cala i monitora pokładowego o przekątnej 10,25 cala. Intuicyjna obsługa BMW obejmuje sterowanie dotykowe na monitorze pokładowym, kontroler iDrive, przyciski na kierownicy, sterowanie gestami oraz sterowanie głosowe.

W nowym BMW serii 3 Limuzyna debiutuje Inteligentny asystent osobisty BMW, czyli inteligentny, cyfrowy specjalista, który reaguje na hasło: „Hej BMW". Unikatową cechą nowego asystenta - niedostępną w innych rozwiązaniach tego typu - jest możliwość nadania mu imienia. Inteligentny asystent osobisty BMW oznacza, że na pokładzie stale dostępny jest prawdziwy ekspert BMW. Potrafi wyjaśnić najróżniejsze funkcje („Jak działa asystent świateł drogowych?"), podać informacje o aktualnym stanie samochodu („Czy poziom oleju jest prawidłowy?") i odpowiedzieć na pytania („Czy są jakieś komunikaty ostrzegawcze?"). W największym skrócie, inteligentny asystent osobisty jest idealnym pilotem, który przydaje się zwłaszcza w codziennej jeździe. Reaguje na polecenia głosowe wydawane naturalnym językiem, pomagając kierowcy w wielu zadaniach takich jak zwiększanie wydajności czy uruchamianie rozrywki na pokładzie. Zakres dostępnych funkcji i umiejętności będzie stale rozszerzany w ramach regularnych aktualizacji przesyłanych na smartfona i do samochodu dzięki funkcji zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Źródło: BMW

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej