Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Pierwsze całkowicie diodowe reflektory uzupełniają program wyposażenia sportowego samochodu Audi R8. Obok świateł dziennych z 24 LED na każdy reflektor, także kierunkowskazy, światła mijania i drogowe wykonane są w technice diodowej. Stanowią one doskonałe uzupełnienie oferty tego supernowoczesnego samochodu z umieszczonym centralnie silnikiem.

Specjalne zezwolenie UE umożliwiło wcześniejszy debiut techniki diodowej w światłach przednich. Jej wyjątkowymi zaletami jest niskie zużycie energii, kolor zbliżony do światła dziennego, a tym samym większy kontrast i przyjemniejsze wrażenie dla oczu. Do tego dochodzi trwałość, niższe zapotrzebowanie na napięcie, kompaktowe wymiary i większy zakres swobody dla stylistów.

Nowe, w pełni diodowe reflektory są najnowocześniejszym elementem strategii Audi dotyczącej świateł. Zastosowanie LED ma już długą tradycję w samochodach marki z czterema pierścieniami. Dotychczas te nowoczesne źródła światła wykorzystywane były w wielu modelach seryjnych jako światła tylne, hamowania i dzienne. W różnych modelach studyjnych już od początku 2003 roku projektanci Audi stosowali technikę półprzewodnikową do realizacji niektórych lub wszystkich funkcji świateł przednich.

Już w 2003 roku producent z Neckarsulm zaprezentował na Wystawie Samochodowej w Detroit płaskie światła przeciwmgielne. Audi Nuvolari quattro pokazało w tym samym roku jako atrakcję Genewskiego Salonu pierwsze w pełni diodowe reflektory. A Le Mans quattro, jako oficjalny protoplasta Audi R8, rozświetlał nimi frankfurcką noc poprzedzającą rozpoczęcie IAA 2003.

Pojawiły się kolejne samochody studyjne i kontynuowane były prace nad źródłem światła i geometrią reflektorów. Teraz ta techniczna nowinka dostępna jest jako opcja dla Audi R8 i dołącza do najlepszych, znanych już innowacyjnych rozwiązań takich jak Audi Space Frame z aluminium, ceramiczne hamulce i umieszczony centralnie silnik V8 z technologią FSI.

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej