Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Małe sedany w naszym kraju przeżywają prawdziwy rozkwit. Dowodem na to są liczne premiery w tym segmencie. Dlatego tym razem pod naszą redakcją zaparkował pomarańczowy Chevrolet Aveo Sedan. Do dyspozycji została udostępniona nam wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1399ccm i mocy 94KM.

Opis

Życie
Aveo debiutowało na europejskim rynku w 2002 roku, lecz dostępne było pod marką Daewoo. Dwa lata później po przejęciu przez General Motors, w Polsce pojawia się nazwa Chevrolet z prawie pełną gamą modeli. Aveo od początku dostępne jest w trzech wersjach nadwoziowych, jako 3 i 5 drzwiowy hatchback oraz 4 drzwiowy sedan. Do dyspozycji mamy również dwa benzynowe silniki 1.2 i 1.4. W tym roku sedan został poddany face-liftingowy.



Przestronnie
W środku czekają na nas cztery wygodne miejsca. Zarazem przednie jak i tylne miejsca zapewniają wygodę i komfort podróżowania. Rzadko spotykanym rozwiązaniem w tej klasie aut jest podłokietnik dla kierowcy, który przy dobrze wyprofilowanych przednich fotelach dodatkowo zwiększa komfort jazdy.



Jak już jesteśmy przy fotelach wspomnijmy o materiałach wykorzystanych w prezentowanym modelu. Otóż większych zastrzeżeń nie mam do ich jakości. Podobnie jest z plastikami, które były dobrze spasowane i miłe w dotyku. Kierownica oraz gałka zmiany biegów została pokryta skórą lepszej jakości szkoda tylko, że była śliska.
Spójrzmy na deskę rozdzielczą. Zaprojektowana ergonomicznie i prosto. Wszystko jest pod ręką i łatwo dostępne dla kierowcy. Zegary są przejrzyste i bardzo czytelne a zarazem miło dla oka podświetlone.



Zajrzyjmy teraz do bagażnika. Po otwarciu klapy czeka na nas 400 litrowa przestrzeń bagażowa o całkowitej płaskiej podłodze.



Dynamiczna jednostka
Pod maską testowanego Chevroleta znajdowała się mocniejsza jednostka o pojemności 1399ccm o mocy 94KM.



Dzięki tej mocy oraz 130Nm momentu obrotowego mogliśmy płynnie poruszać się po naszych drogach. Przyśpieszenie do pierwszych 100km/h wynosi 11.1 sekund zaś prędkościomierz kończy swoją pracę dopiero przy 176km/h. Jak na auto klasy B trzeba uznać to za dobry wynik.
Silnik spięto z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Zestopniowanie nie budziło moich zastrzeżeń, lecz niestety lewarek pracował stosunkowo ciężko. Po prostu podczas wrzucania poszczególnych biegów napotykałem mały opór, który wymagał większej siły.
Przejdźmy teraz do zawieszenia prezentowanego modelu. Po prawie tygodniowych jazdach nie zauważyłem większych jego wad. Dobrze wybierało nasze nierówności, zapewniało komfortowe i pewne prowadzenie auta. Do pełnego szczęścia brakowało mi tylko lepszych opon. Ponieważ, niestety mój testowy egzemplarz został wyposażony w niezbyt dobrze zachowujące się opony w trakcie obfitych deszczy. Jazda w takich warunkach była bardzo nerwowa.
Na koniec czas zająć się kosztami podróżowania Chevroletem Aveo. Podczas moich jazd pomarańczowy ...amerykaniec... średnio potrzebował 7.1 litra na każde 100km. Wynik może nie jest rewelacyjny, ale do zaakceptowania.
Niestety 9.3 litra na 100km jakie potrzebował testowy egzemplarz do jazdy po mieście nie jest wynikiem dobrym.

Rodzinny samochód
Chevrolet Aveo jest ciekawą alternatywą w segmencie małych sedanów. Model ten zapewnia nam komfortowe, przestronne i wygodne podróżowanie, który może bez zastanowienia służyć jako rodzinny pojazd.



Ponad 50tys.zł nie jest małą kwotą za auto segmentu B, lecz patrząc z drugiej strony w zamian dostajemy dobrze wyposażone auto z dynamicznym silnikiem benzynowym. Wybór i tak pozostawiam w Waszych rękach.

Zalety
- Przestronne wnętrze
- Sporej pojemności bagażnik
- Jakość materiałów
- Dynamiczny silnik

Wady
- Cena
- Zużycie paliwa

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1399ccm (benzyna)
Moc: 94KM przy 6200obr./min
Moment obr.: 130Nm przy 3400obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 400/[-] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 11.1sek.
Vmaks: 176km/h
Zużycie paliwa: 8.9/5.4/6.7 [9.3/6.0/7.1 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45 litrów
Wymiary: 4310/1710/1505 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1047kg
Ładowność: 493kg

Wyposażenie: wersja Premium ABS, 2 airbagi, wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby przód/tył, elektryczne regulacja lusterek i podgrzewane, klimatyzacja z filtrem powietrza, kolumna kierownicy regulowana w pionie, komputer pokładowy, Pakiet Skórzany (kierownica, dźwignia zmiany biegów), przedni podłokietnik po stronie kierowcy, światła przeciwmgielne, radio z odtwarzaczem płyt CD oraz plików MP3, sterowanie radiem z koła kierownicy, uchwyty do mocowania fotelika dziecięcego, zderzaki w kolorze nadwozia itd.

Dodatkowe wyposażenie lakier metalik pomarańczowy (+1400zł)

Cena: 48990zł. [wersja podstawowa Premium] 50390zł [wersja testowana]

Galeria

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ł.

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej