Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Nie czekając na pierwszy atak zimy, już w listopadzie postanowiłem zmienić rewelacyjnie spisujące się opony letnie Nokian Line na całkowicie nowe „zimówki” tej fińskiej marki – WR D4.

Poprzedni artykuł, zapowiadający test tych opon, zakończyłem zawołaniem ZIMO PRZYBYWAJ, KIEDY TYLKO CHCESZ!!! I wiecie co? Zima się mnie posłuchała i w ciągu dwóch tygodni przyszła. I to z impetem, przynajmniej w moim regionie. Śnieg, mróz dochodzący do -10°C i co najgorsze – marznący deszcz. No cóż, dzięki temu miałem przynajmniej okazję solidnie wypróbować zimowy hit marki Nokian.

Od wymiany opon nie minęło zbyt wiele czasu, ale na liczniku auta przybyło już prawie 2500 km przebytych w różnych warunkach pogodowych – sucho, deszcz, śnieg, mróz. I jestem pod wielkim wrażeniem, jak świetnie te opony spisują się na każdej z tych nawierzchni. Już sam wygląd bieżnika sugeruje, że fińskie opony są stworzone do zapobiegania aquaplaningowi. Liczne nacięcia na lamelach powodują niesamowitą przyczepność na śniegu i lodzie, o czym miałem okazję przekonać się na własnej skórze, dojeżdżając co dzień do pracy po nieodśnieżanej wiejskiej drodze.

 



Aby uzyskać tak dobre parametry, które umożliwiają niemalże idealne prowadzenie auta w trudnych warunkach, producent zastosował kilka ciekawych rozwiązań: „Obszar centralny jest zdominowany przez mocne i masywne żebro centralne. Lamele tego mocnego żebra, co ciekawe, nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia. Natomiast wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni.” To wszystko i jeszcze kilka ciekawych rozwiązań połączonych w całość daje jedną z najlepszych opon zimowych na rynku!

Podsumowując miesięczną przygodę z nowymi letnimi oponami Nokian WR D4 mogę stwierdzić, że opony są bardzo dobrej jakości. Ich cena nie jest może konkurencyjna w porównaniu do konkurencji, ale są warte każdej wydanej złotówki. Krótko pisząc, polecam w stu procentach wyżej opisane opony.


Założone opony to: Nokian WR D4 w rozmiarze 175/65 R14 82T
Klasa paliwowa: C
Klasa na mokrym: B
Hałas: 68 dB

Autor(tekst+fot.): Artur Ławnik

artykuł zawiera lokowanie produktu.

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej