Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Prezentowany w artykule Hyundai i30 CW, mogliśmy zobaczyć po raz pierwszy w Seulu, potem w 2008 roku trafił do sprzedaży. Pojawienie się na rynku modelu i30 okazało się strzałem w dziesiątkę i dlatego niebawem poznaliśmy i30 CW, czyli kombi. Czy był, to dobry wybór? Przekonajmy się.

Opis

Sympatyczne auto rodzinne
Hyundai posiada pakiet kontrolny Kii, dlatego też, wykorzystywana jest wspólna płyta podłogowa dla i30 oraz cee'd.. Co oznacza CW? Jest to skrót od Combi Wagon, a krótko mówiąc po prostu kombi. Prezentowane auto podobnie jak hatchback wyróżnia się zwartą i zgrabną sylwetką. Przód I30cw jest bardzo przyjemny dla oka... Dość spory wlot atrapy chłodnicy oraz bardzo ładne i modne reflektory sprawiają że auto prezentuje się bardzo dobrze. Tylną część auta, charakteryzują wysoko wbudowane lampy w słupkach oraz delikatnie opadająca linia nadwozia. Piękny, niebieski kolor, sprawia że auto wzbudza spore zainteresowanie wśród innych użytkowników i pieszych. Najbogatsza wersja Premium osadzone jest na szesnastocalowych aluminiowych felgach z ogumieniem w rozmiarze 205/55.

Przestronne i wygodne wnętrze
Pomimo gabarytów i dość sporego rozstawu osi i30 CW, oferuje nam dużo przestrzeni w środku, co zadowoli każdego. Śmiało można powiedzieć ze jest to auto rodzinne. ABS z EBD, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach i elektrycznie ustawiane lusterka zewnętrzne, regulacja odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, czujnik cofania, to tylko kilka zalet tego auta.
Kierowca ma do dyspozycji uporządkowaną deskę rozdzielczą podświetlaną na niebiesko. Przyzwyczajenie się do tego typu podświetlenia to kwestia czasu. Znalezienie odpowiedniej pozycji za kierownicą i30 to nie problem, a ułatwia nam to płynna i łatwa regulacja fotela i kierownicy . Nie można mieć również zastrzeżeń do systemu nagłaśniającego. Radio CD z mp3 oraz port USB, I-Pod pozwala nam na odtwarzanie muzyki z prawie każdego źródła. Cztery głośniki + 2 wysokotonowe, spełnią oczekiwania każdego fana głośnej muzyki, a łatwe sterowanie systemem audio w kierownicy sprawia, że nie musimy odrywać wzroku od drogi. Przestrzeń bagażowa i30 CW oferuje 415 litrów. Czy to mało? Na pewno nie jest to rekord, ale po rozłożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy mamy już płaską przestrzeń bagażową o 1395 litrów. Wnętrze i30 jest duże i przestronne. Automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym oraz funkcją chłodzenia schowka umili życie w czasie dużych upałów, a poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz boczne zapewnią nam bezpieczeństwo.

A co znajdziemy pod maską
Czy silnik benzynowy o pojemności 1.6 wystarcza? W zupełności tak, szczególnie gdy mamy do czynienia z całkowicie nowym silnikiem! Moc 126 koni mechanicznych i moment obrotowy 156Nm zgrany z 5-cio stopniową skrzynią biegów sprawiają, że auto ważące 1200kg przyśpiesza od 0 do 100km/h w 11,0 sekund. Może i nie jest to powalający wynik, ale w końcu nie jest to auto wyścigowe lecz rodzinne. Zbiornik o pojemności 53 litrów oraz spalanie wysokości 8-9 l/100 km pozwala na przejechanie ponad 500 kilometrów bez odwiedzania stacji benzynowej. Gorzej niestety jest z wygłuszeniem silnika, po przekroczeniu 4000 obr./min obecne wyciszenie jednak nie wystarcza. Staje się to w pewnych momentach uciążliwe i zmusza kierowcę do pogłośnienia radia. Inaczej jest od strony zawieszenia. Nawet na bardzo dużych nierównościach czujemy się bezpiecznie, a to sprzyja bardzo dynamicznej i szybkiej jeździe.

Auto dla wszystkich
Hyundai i30 CW w wersji Premium jest bogato wyposażony i równie dobrze dopracowany. Śmiało można stwierdzić, że prezentowane dziś auto to kontynuacja dobrej passy firmy. Nowoczesna linia nadwozia, bogate wyposażenie, dobre wykończenie oraz ekonomiczny silnik to atuty tego modelu. Szukając nowego auta warto, zastanowić się nad zakupem właśnie tego modelu. Zapraszam więc do salonów Hyundai'a.

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1591 benzynowy
Moc: 126 KM przy 6300 obr./min
Moment obr.: 154 Nm przy 4200 obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,5 sek.
Vmaks: 192 km/h
Zużycie paliwa: 8,1/5,6/6,5 [średnie 8,0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 53 litrów
Teoretyczny zasięg: 500 kilometrów
Wymiary: 4475/1775/1520 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1235 kg
Ładowność: 585 kg
Pojemność bagażnika: 415/[1395] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Premium

dodatkowe wyposażenie:
lakier metalik (+ 1 700 zł)

Cena: 75 700 zł [wersja Premium] 77 400 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Marcin Ławnik
(Zdjęcia): Artur Ławnik


Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej