Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Imponujący wzrost sprzedaży oraz wprowadzenie co raz to nowszych modeli do oferty wróży firmie Hyundai sukces na rynku motoryzacyjnym w tym dość trudnym czasie. Wejście na rynek i30 było dość sporym zaskoczeniem i okazało się, że udanym posunięciem i dlatego firma w niedługim czasie wprowadziła i30 CW czyli wersję kombi.

Opis

Warto przypomnieć że ten model został zaprojektowany w niemieckim Centrum Designu Hyundai Motor Europe, a wytwarzany jest w czeskiej fabryce. Hyundai posiada pakiet kontrolny Kii, dlatego też, wykorzystywana jest wspólna płyta podłogowa dla i30 oraz cee'd. Oznaczenie CW to skrót od Combi Wagon mówiąc krótko - kombi. Podobnie jak hatchback i ten model wyróżnia się zwartą, kompaktową budową nadwozia z nowoczesną i elegancką linią. Przód w dolnej części nadwozia charakteryzuje się dużym wlotem atrapy chłodnicy i tak ostatnio modnymi reflektorami zachodzącymi na górną część maski. Tył natomiast łagodnie opadający z wysoko w budowanymi lampami w tylnych słupkach. Idealna proporcja z zachowaniem eleganckiej linii nadwozia bez żadnych udziwnień.

Wnętrze nie odbiega od wersji hatchback. Można się poczuć jak w aucie klasy średniej wyższej. Mnóstwo miejsca na nogi i nad głowami z przodu i tyłu. Kanapa bardzo wygodna, a przednie fotele odpowiednio wyprofilowane z dobrym trzymaniem bocznym. Materiały użyte we wnętrzu są doskonałej jakości, a do tego doskonale spasowane. Pamiętając modele z początków lat 90-tych można powiedzieć że jest to przepaść. Deska rozdzielcza jest uporządkowana z niebieskim podświetleniem zegarów. Środkowy panel mieści w sobie sterowanie klimatyzacją oraz radiem z odtwarzaczem MP3, a dodatkowo pod podłokietnikiem mamy dodatkowe gniazda USB lub do iPod-a. Wszystkie funkcje wyświetlane są na wyświetlaczach LCD. W kole kierownicy dodatkowo sterowanie radiem. W całej kabinie mnóstwo schowków i kieszeni na drobne przedmioty. Do bagażnika i30 CW zapakujemy 415 litrów bagażu mierząc do wysokości linii okien przy normalnym układzie tylnej kanapy. Po złożeniu oparć pojemność ta wzrasta do 1395 litrów.

Dla i30 CW przeznaczono pięć silników: 2 benzynowe i 3 diesle. Zwolennicy silników wysokoprężnych powinni być usatysfakcjonowani motorem 1,6 o mocy 115 KM pracującym w systemie Common Rail. Maksymalny moment obrotowy 290 Nm uzyskiwany jest przy 1900 obr./min. Silnik ten jest bardzo żwawy i pracujący niezwykle cicho, a przy tym zużywający w cyklu mieszanym tylko 5,3 l/ 100 ON. Prędkość maksymalna jaką może osiągnąć to 188 km/h. Napęd przenoszony jest dzięki pięciobiegowej skrzyni. Prowadzenie Hyundai'a i30 CW jest niezwykle komfortowe, a wszelkie nierówności poprzeczne czy wzdłużne nie robią na nim wrażenia. Za ten stan rzeczy odpowiadają prawidłowo zestrojone sprężyny oraz gazowe amortyzatory. Jak każdy nowoczesny samochód nie może obyć się bez systemów bezpieczeństwa, których w i30 CW nie brakuje. Już seryjnie auto wyposażone zostało w EBD oraz najnowszej generacji czterokanałowy system ABS. Podróżujący chronieni są przez sześć poduszek powietrznych i dwie kurtyny.

Hyundai i30 CW to bez wątpienia pojazd, który kontynuuje dobrą passe firmy i jest przedłużeniem dobrej sprzedaży i30. Nowoczesna linia nadwozia, bogate wyposażenie, dobre wykończenie oraz ekonomiczne silniki to atuty tego modelu. Warto zastanowić się przy zakupie nowego pojazdu nad wyborem i30 CW. Jak wynika z zapowiedzi koncernu jeszcze nie raz nas zaskoczy.


Plusy
+ Bardzo oszczędny i dynamiczny silnik
+ Bogate wyposażenie
+ Przestronne wnętrze
+ Bardzo dobra jakość spasowania

Minusy
- Cena prezentowanej wersji

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1582 ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 115 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 255 Nm przy 1900-2750 obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,9 sek.
Vmaks: 188 km/h
Zużycie paliwa: 5,9/4,3/4,9 [6,3/4,7/5,3 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 53 litrów
Teoretyczny zasięg: 1000 kilometrów
Wymiary: 4475/1775/1520 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1333 kg
Ładowność: 587 kg
Pojemność bagażnika: 415/[1395] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Premium

dodatkowe wyposażenie:
lakier metalik (+ 1 700 zł)

Cena: 83 700 zł [wersja Premium] 85 400 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Krzysztof Czapnik
(Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej