Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Mały, zwinny, zgrabny idealny samochód tylko dla kobiety. Czy, aby na pewno? Zapraszam na krótki test, w którym dowiemy się dla kogo został przeznaczony.

Opis

Sympatyczne autko
Splash to zgrabny, mały samochodzik z lekko opadającą ku tyłowi linią dachu. Przodem naśladuje większego i starszego brata Swifta, natomiast tylna część, a w szczególności światła o kształcie bumerangu są super ciekawe.

A co słychać w środku?
Dzięki wysokiemu nadwoziu, wejście do środka jest bardzo łatwe, a i miejsca jest również sporo, jak na tak mały z wyglądu samochód. Siedzi się wysoko, a można jeszcze wyżej dzięki regulacji foteli. Deska rozdzielcza wykonana jest z twardych plastików, ale przyjemnych w dotyku. Szare wnętrze ożywiają srebrne otoczki nawiewów, wstawki na kierownicy wyposażonej w sterowanie radiem i srebrna listwa, wokół środkowego panelu obsługi radia CD/MP3, klimatyzacji i lewarka zmiany biegów. Duży, samotny prędkościomierz z białym tłem umiejscowiono za kierownicą, w który wpompowany został wyświetlacz komputera pokładowego. Do jego obsługi służy przycisk po jego prawej stronie. I tu jest poważny problem, aby sięgnąć do niego trzeba przełożyć rękę przez kierownicę lub pod nią, a to jest bardzo niebezpieczne podczas jazdy. A co z obrotomierzem? Czy został wyeliminowany? Na szczęcie nie, jest mały, ale czytelny znajduje się u góry tablicy przyrządów. Obok obrotomierza, centralnie na środku znajduje się praktyczny schowek na dokumenty lub drobiazgi z przegródkami na monety (na nierównościach brzęczą) tylna kanapa wyposażono w 3 zagłówki i pasy trójpunktowe, ten środkowy umieszczono w suficie w prawym narożniku. Zalecam korzystanie z dwóch miejsc, bo będzie wygodniej i luźniej. Bagażnik jest bardzo malutki o pojemności zaledwie 178 litrów + 35 litrowy schowek pod podłogowy. Po złożeniu siedzeń do Splash-a można zmieścić dwie osoby i 1025l. bagażu.

Tylko benzynowe silniki
Suzuki Spash na polskim rynku dostępny jest tylko z benzynowymi silnikami, 1,0 o mocy 65KM i prezentowany dziś 86 konny 1,2. Pod maską kryje się dynamiczny i oszczędny benzynowy silnik o pojemności 1,2, doskonale nadający się do jazdy miejskiej, jak również na dłuższe dystanse. Przy prędkości autostradowej 130km/h na obrotomierzu wskazówka pokazuje 3,5 tysięcy, a w środku cisza i spokój, 5-cio biegowa skrzynia do najlżejszych w obsłudze nie należy, ponieważ biegi stawiają, spory opór podczas każdej ich zmianie. Splash pierwsze 100km/h osiąga po 12,3 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić Suzuki do 175km/h. Elastyczność, mimo 114Nm stoi na bardzo wysokim poziomie i zapewnia bezpieczne manewry wyprzedzania.
Zawieszenie zestrojono, tak aby zapewnić komfortowe i wygodne podróżowanie nawet po niezbyt równych drogach. Auto trzyma się bardzo pewnie i trudno je wyprowadzić z równowagi. Podobnie jest z układem kierowniczym, który idealnie współpracuje z kierowcą, niezależnie od potrzeby. Na parkingu wspomaga manewry nawet w przypadku ciasnych miejsc parkingowych.
Kończąc opisywanie silnika pora wspomnieć o zużyciu paliwa. Na pełnym 45 litrowym baku mamy możliwość przejechania około 700 kilometrów. Zawdzięczamy to średniemu zużyciu paliwa, które oscylowało w granicach 6,5 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. W mieście spalanie wzrasta o równy litr, co i tak trzeba uznać za bardzo dobry wynik.

Dla młodych i dynamicznych osób
Suzuki Splash to brat Opla Agily, produkowane są razem w węgierskiej fabryce Suzuki. Oba auta są takie same. Różnice są nie zauważalne, jedynie w nazwie. Splash o jaskrawym zielonym kolorze to zdecydowanie młodzieżowy samochód, doskonale będą się w nim czuli studenci i studentki. Jest doskonałym prezentem za zdanie matury, z okazji urodzin.

Plusy
+ Młodzieżowy wygląd
+ Dynamiczni i oszczędny silnik
+ Jaskrawy kolor
+ Duża liczba schowków

Minusy
- Niewielkiej pojemności bagażnik

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1242 ccm benzynowy
Moc: 86 KM przy 5500 obr./min
Moment obr.: 114 Nm przy 4400 obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 12,3 sek.
Vmaks: 175 km/h
Zużycie paliwa: 6,9/4,7/5,5 [7,5/5,5/6,5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 45 litrów
Teoretyczny zasięg: 700 kilometrów
Wymiary: 3715/1680/1590 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 990 kg
Ładowność: 495 kg
Pojemność bagażnika: 178/[573] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Comfort
dodatkowe wyposażenie:
lakier metalizowany (+ 1 500 zł)

Cena: 42 900 zł [wersja Comfort] 44 400 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Marcin Rogulski
(Zdjęcia): Artur Ławnik

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej