Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Projektanci koreańskiej marki przyłożyli się do swojej pracy i stworzyli bardzo ładny samochód rodzinny. Nadwozie jest proporcjonalne z długą maską i ciekawymi reflektorami, dynamiczną linią boczną oraz małymi, tylnymi okienkami bocznymi.

Opis

W środku spokojnie
Tworzywa świetnej jakości, oraz wszechobecną czerń, ożywiają wstawki imitujące aluminium. Materiał przypominający metal umieszczono na środkowej konsoli i w obudowie lewarka automatycznej skrzyni biegów.
Deska rozdzielcza jest przejrzysta i czytelna wszystko znajduje się na swoim miejscu dlatego jej obsługa może odbywać się nawet z zamkniętymi oczami.
Na pierwszym planie został umieszczony okrągły prędkościomierz w asyście mniejszego obrotomierza po lewej stronie i z prawej wskaźnika poziomu paliwa oraz temperatury silnika. Wszystko jest podświetlone na pomarańczowo. Na szczęście jest możliwość przyciemnienia podświetlenia dla tych, którym taki kolor, będzie dokuczał. Na samej górze, w konsoli części umieszczono wyświetlacz komputera pokładowego i radia z CD, które można sterować na kierownicy. Pod sterowaną automatyczną klimatyzacją znajduje się gniazdo USB 2.0 i AUX.

Na wakacyjne wycieczki
Podróż "Kijanką", bo tak potocznie nazywana jest KIA, to czysta przyjemność. Przednie fotele są mocno wyprofilowane i zapewniają dobry komfort kierowcy i pasażerowi nawet podczas długich wycieczek. Osoby podróżujące na tylnym siedzeniu mogą narzekać na brak miejsca na kolana, ale nad głową mają luz. Tylna kanapa mieści 3 osoby choć na długie trasy lepiej wybrać się we dwójkę. Bagażnik pomieści z pewnością wszystkie torby i walizki, a dzięki siatce oddzielającej przedział bagażowy drobne i lekkie rzeczy, możemy położyć na półce. Duże, boczne lusterka doskonale opisują nam, co dzieje się wokół samochodu. Szkoda, że nie są elektrycznie składane – na zatłoczonych parkingach przydatna rzecz. W środku cicho, nic nie trzeszczy, nie stuka, a silnik przypomina o sobie dopiero po przekroczeniu 3tys. obr./min.

Z automatem w roli głównej
Testowana KIA, kryła pod maską silnik Diesla 1.6 CRDi z wtryskiem Common Rail o mocy 115 KM współpracujący z 4-biegowym automatem. Nie ukrywam, że trochę mnie to zaskoczyło. Po ustawieniu lewarka automatycznej skrzyni w pozycji D i puszczeniu pedału hamulca, czerwone kombi płynęło, wręcz niezauważalnie, zmieniało biegi, a wskazówka na prędkościomierzu bez oporów biegła w czasie 11 sekund na samą górę tarczy, wskazując 100km/h.
Automatyczna skrzynia sterowana jest hydraulicznie, uchodzi za najbardziej trwałe urządzenie tego typu. Przy właściwej obsłudze, to znaczy regularnej wymianie oleju i nie przeciążaniu przekładni, jej trwałość jest zwykle taka, jak całego samochodu.

Koreańczyk z Europy
Kia udowodniła, że potrafi zaprojektować samochód dla Europejczyków według najlepszych standardów i sprzedawać go taniej od rywali. Rodzimym producentom powinno dać to do myślenia, zwłaszcza w obliczu spodziewanej "inwazji" z Chin.
Potwierdzeniem tego jest m.in. Kia Cee'd Sporty Wagon (SW) z silnikiem 1.6 CRDi 115KM, czyli doskonały samochód na wakacyjne wojaże, które już wkrótce rozpoczynają się.


Plusy
+ Bogate wyposażenie
+ Automatyczna skrzynia biegów
+ 7 kat gwarancji

Minusy
- Duża średnica zawracania

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1582 ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 115 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 255 Nm przy 1900-2750 obr./min
Skrzynia biegów: 4 biegowa automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 13,1 sek.
Vmaks: 180 km/h
Zużycie paliwa: 7,9/5,1/6,1 [8,3/5,5/6,5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 53 litrów
Teoretyczny zasięg: 815 kilometrów
Wymiary: 4470/1790/1490 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1419kg
Ładowność: 501 kg
Pojemność bagażnika: 534/[1664] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Optimum Plus

wyposażenie dodatkowe: lakier metalik (+ 1700 zł), aluminiowe obręcze kół z oponami Michelin 205/55 R16 (+ 1500 zł), autoalarm (+ 1000 zł), ESP - system stabilizacji toru jazdy, TCS - system kontroli trakcji oraz BAS - system wspomagania hamowania (+ 2000 zł)

Cena: 66 900 zł [Optimum Plus] 73 100 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Marcin Rogulski
(Zdjęcia): Marcin Ławnik

Galeria



Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej