Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Chciałbym przedstawić Państwu najnowszą Hondę Jazz. Do testu dostaliśmy model z najmocniejszym w ofercie silnikiem, a mianowicie benzynowym 1.4 IVTEC o mocy 100KM.

Krótka historia
W polskich salonach Jazz pojawiła się wiosną 2002 roku. Od początku dostępna była tylko z silnikami benzynowymi. Po niespełna dwóch latach model został poddany faceliftingowi, zaś pod koniec 2008 roku do salonów wjechała druga jej wersja. Całkowicie odmieniona, Jazz dostępna z dwoma silnikami benzynowymi 1.2 i 1.4 oraz w czterech wersjach wyposażeniowych: Base, Trend, Elegance, Executive.

Opis

Dyskretne zmiany
Spoglądając na najnowszą Hondę Jazz widzimy że trochę urosła. Jest dłuższa o 55mm, szersza o 25mm i nieznacznie wyższa od swojej poprzedniczki. Dzięki, temu oferuje dużo więcej miejsca we wnętrzu, ale o tym później. Wróćmy do wyglądu. Jazz z przodu charakteryzuje się dużymi, wyłupiastymi kloszami lamp. Sympatyczny przód uśmiecha się miło do wszystkich, którzy na niego spoglądają. Linia boczna zaczęła przypominać pomniejszony model FR-V. Najbardziej jest, to zauważalne na tylnych lampach, które niemalże są przeniesione właśnie z większego minivana. Wszystko w stylistyce jest przemyślane i dopasowane do siebie, a to może podobać się każdemu.

Przestronnie
Wnętrze Hondy Jazz tak, jak już wspomniałem wyżej oferuje dużo więcej miejsca niż jej poprzedniczka. Dzięki temu, komfort podróżowania należy do dobrych. Miejsca z przodu jak i z tyłu jest sporo i wszyscy pasażerowie nie mogą narzekać na jego brak. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane i nawet mają niezłe trzymanie boczne. Tylna kanapa jest komfortowa, przestronna i skonstruowana w bardzo ciekawy sposób. Całe siedzisko możemy podnieść do góry, uzyskując dodatkową przestrzeń na bagaże. Bardzo dobry pomysł! Jeśli, jednak podróżujemy w komplecie pasażerów na bagaże mamy 346 litrów przestrzeni ładunkowej.
Deska rozdzielcza jest uporządkowana i bardzo ładnie zaprojektowana. Wszystko jest pod ręką i łatwe w obsłudze, a złącze USB przyda się przy odtwarzaniu muzyki z MP3. Zegary umiejscowiono w trzech oddzielnych tubach, więc są czytelne i przejrzyste. Po prostu tak powinno być!
Materiały wykorzystane we wnętrzu Hondy Jazz, stoją na bardzo wysokim poziomie i nie możemy mieć do nich większych zastrzeżeń. Podobnie jest z plastikami, które są miłe w dotyku i dobrze spasowane.

Najmocniejsza benzyna
Pod maską testowanej Hondy Jazz znajduje się benzynowy silnik 1.4 zbudowany w technologii IVTEC, osiągający moc równą 100KM. Jak to, bywa w Hondzie moc ta dostępna jest dopiero przy 6000obr./min. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą, pięciobiegowej skrzyni biegów o bardzo krótkich przełożeniach. Jedyny bieg na którym możemy jechać od 50 do 120km/h, to uniwersalna trójka. Dobrą elastyczność, przy ważącym niecałą tonę aucie zapewnia 127Nm momentu obrotowego, który najlepiej poczujemy przy 4900obr./min. Pierwszą setkę osiągniemy po 11.4 sekundach i maksymalnie rozpędzimy Jazz do 184km/h.
Układ kierowniczy i zawieszenie idealnie dopasowano do charakteru auta. Wszystko zestrojone jest komfortowo z nastawieniem na bezpieczeństwo wszystkich podróżujących Hondą Jazz.
Koszty podróżowania prezentowanym dziś autem do najdroższych nie należą. Średnie spalanie, podczas całego testu oscylowało w granicach 6 litrów benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. Dzięki, temu na 42 litrach mamy możliwość przejechania około 750 kilometrów. W mieście zużycie wzrasta nawet do 7 litrów co i tak trzeba uznać za dobry wynik.

Droga, ale warta swych pieniędzy
Prezentowana Honda Jazz to wydatek aż 56 900 zł. Jednak, mimo wysokiej ceny warto stać się właścicielem w pełni wyposażonego samochodu o przestronnym wnętrzu, niezawodnym i dynamicznym a także oszczędnym silniku pod maską. Wybór i tak pozostawiam Państwu, ale zachęcam do odwiedzenia salonów Hondy.

Plusy
+ Bogate wyposażenie
+ Przestronne wnętrze i bagażnik
+ Dynamiczny silnik
+ Spalanie
+ Zestrojenie zawieszenia

Minusy
- Brak w palecie silnika dieslowskiego

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1339ccm benzynowy
Moc: 100KM przy 6000obr./min
Moment obr.: 127Nm przy 4900obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11.4 sek.
Vmaks: 184 km/h
Zużycie paliwa: 6.5/4.7/5.4 [6.8/4.9/5.7 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 42 litry
Teoretyczny zasięg: 740 kilometrów
Wymiary: 3900/1695/1526 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 975 kg
Ładowność: 580 kg
Pojemność bagażnika: 346/[892] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Executive

Cena: 56 900 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej