Śledź nas na:     

Marka:



Jak wiemy, japońska firma Honda Motor znana jest z produkcji bardzo wysokiej jakości samochodów,samolotów, motocykli, a także skuterów. Dziś nie zajmiemy się autami, które goszczą w naszej firmie bardzo często,lecz motocyklami. Honda SH300i - to skuter, który mam okazję Państwu przedstawić. SH300i jest rozwinięciem serii SH i od 2007 roku gości w salonach. Przekonajmy się, dlaczego ten model firmy Honda, jest tak interesujący.... Zapraszam do lektury.

Opis

Klasyczny wygląd, gładkie linie i dodajmy piękny perłowo-biały kolor - nadaje SH300i sporo elegancji w wyglądzie. W oczekiwaniu na zielone światło, czułem się bardzo dziwnie... Myślę sobie , hmm czym tak przykuwam uwagę...? Ale już znam odpowiedź- to właśnie skuter firmy Honda wzbudzał, tak duże zainteresowanie, wśród kierowców aut osobowych. Robienie zdjęć, pytania przechodniów to nie jedyne sytuacje, które miło mnie dziś zaskoczyły. Ale wróćmy do SH. Świetnie spasowane, a zarazem bardzo wysokiej jakości plastiki, to wielkie atuty Hondy. Mini schowek chociażby na dokumenty, zaskoczy nas. Dlaczego? Znajdziemy tam gniazdko 12V, dzięki któremu śmiało możemy podłączyć np. nawigację, ładowarkę telefonu. Przy pomocy kluczyka otwieramy kanapę i mamy niewielki schowek, w którym niestety nie zmieści się nawet uniwersalny kask. Ale to nie problem. SH300i jest wyposażony w podstawkę, która umożliwi nam przymocowanie dodatkowego kufra (35l) w kolorze motocykla. Na uwagę zasługuje również przednia lampa, która została zamontowana w kierownicy. Jest to duży plus, gdyż dzięki temu mamy doświetlenie drogi w ciasnych i ciemnych uliczkach. Kierownica SH300i świetnie leży w dłoniach, a piękne zegary, licznik przebiegu całościowego oraz dziennego są bardzo czytelne i ergonomiczne poukładane. Zgodzicie się ze mną, że polskie drogi nie są najlepsze. Prawda? Jednak prowadząc SH, zapomnimy o nierównościach. Komfortowa kanapa,płaska podłoga, która gwarantuje nam wygodne ułożenie nóg i swobodną pozycję za kierownicą, to nie jedyne plusy, które zachęcą kierowcę aby wyruszyć w "przysłowiowy świat". Dzięki 16-sto calowym kołom, motocyklista nie odczuje, że pokonał jakąś przeszkodę na drodze, których niestety w dzisiejszych czasach nie brakuje. Sporym minusem jest brak owiewki , której potrzebę odczujemy przy prędkościach przekraczających ponad 100 km/h, a skuter śmiało rozpędzi się do 140 km/h. Ale czy wyglądałby tak pięknie z owiewką? Kwestia gustu.

Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na bezpieczeństwo, nad którym czuwają zaciski Nissin i system C-ABS, a dokładnie Combined ABS za który trzeba dopłacić ponad dwa tysiące złotych. Czy to dużo? Chyba nie, a na czym polega jego działanie? Chodzi tutaj o rozłożenie siły hamowania pomiędzy przednim i tylnym hamulcem. A co za tym idzie ? Zwiększenie stabilności, precyzji oraz płynności hamowania w każdych warunkach, poprawia nasze bezpieczeństwo. Warto wspomnieć, że Honda miała na celu poprawienie właściwości jezdnych nie zwiększając przy tym masy motocykla. Myślę, że należą się brawa.

Miasto to raj dla SH300i, a miejskie korki nie stanowią wyzwania dla dzisiejszego gościa w naszej firmie. Mimo dość sporych gabarytów 2,100 x 730 x 1,185 mm (dł. x szer. x wys.) Honda, bez problemów radzi sobie w mieście. Przyśpieszenie (dodam że jest to najlepsze przyspieszenie wśród skuterów tej klasy),którym dysponuje ten skuter jest wręcz zaskakujące, zwłaszcza dla osób które nie mają pojęcia o motocyklach. To właśnie za sprawą czterosuwowego, chłodzonego cieczą silnika o pojemności 300, a dokładnie 279 cm3 i bezstopniowej skrzyni V-MATIC, SH ma tak dobre osiągi. W niespełna 9 sekund, mamy na liczniku setkę. Dzięki temu, motocykle i auta o dużo większej pojemności, mogą mieć dość spore problemy z wyprzedzeniem SH. Czy tylko miasto jest jego przeznaczeniem? Zdecydowanie nie... 300-seta świetnie radzi sobie na trasie. Dzięki komfortowi oraz dynamicznemu silnikowi, śmiało możemy wyruszyć w trasę. Maksymalny moment obrotowy czyli 26 Nm przy 6000 obr./min. pozwala na swobodne i pewne wyprzedzanie. Jak już wspomniałem wcześniej SH300i rozpędza się do 140 km/h, a na skuter o takiej pojemności, to naprawdę świetny wynik.
Racja! Zapomniałem napisać o spalaniu, bo to rzecz najważniejsza w tym momencie. Zbiornik o pojemności 9,1 litra, który znajduje się pod siedzeniem kierowcy, spokojnie wystarcza na przejechanie 200 km. Jak, to możliwe? Spalanie, które podaje producent wynosi 3,1 l / 100km. W moim przypadku, było to 4l. Myślę że ten wynik jest również zadowalający.

Miejski roller? Tak to idealne określenie dla SH300i, gdyż dużo mu brakuje do maxi skutera, a nie jest to, zwykły jednoślad. Dzięki zwrotności, zwinności, a także dynamice jaką oferuje nam SH300i, śmiało można go polecić fanatykom szybkiej a zarazem ekonomicznej jazdy. Czy 20 000 tysięcy to dużo za taki skuter? ... Odpowiedź jest bardzo trudna, więc sprawdźcie to sami. Zapraszam do salonów Hondy.

Dane techniczne

DANE TECHNICZNE:

Silnik:
Typ - chłodzony cieczą, jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, SOHC
Pojemność skokowa - 279 ccm;
Średnica x skok tłoka - 72 x 68.6 mm
Stopień sprężania - 10.5:1
Moc maksymalna - 27,2 KM przy 8000 obr./min.
Moment obrotowy - 25,5 Nm przy 6000 obr./min.

Układ Paliwowy:
Dawkowanie paliwa - elektroniczny wtrysk paliwa PGM-DSFI
Średnica gardzieli przepustnicy - 34 mm
Zbiornik paliwa - 9,1 litra
Zużycie paliwa wg WMTC** - 3,2 l/100km

Instalacja elektryczna:
Pojemność akumulatora - 12V/11AH
Rozrusznik - elektryczny

Układ napędowy:
Skrzynia biegów - V-MATIC bezstopniowa
Sprzęgło - automatyczne, odśrodkowe
Przełożenie końcowe - 8.57
Napęd tylnego koła - pas napędowy (V-belt)
Prędkość maksymalna - 131 km/h

Rama:
Typ - Stalowa, rurowa, dolna belka nośna

Podwozie:
Wymiary (dł. x szer. x wys.) - 2,100 x 730 x 1,185 mm
Rozstaw osi - 1,425 mm
Kąt nachylenia główki ramy - 27° 30'
Wyprzedzenie - 98 mm
Wysokość siedzenia - 785 mm
Prześwit - 136 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem) - 169 kg (P: 65 kg; T: 104 kg), *172 kg (P: 68 kg; T: 104 kg)
Masa "suchego" pojazdu - 162 kg / *165 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 352 kg

Zawieszenie:
Przód - 35 mm widelec teleskopowy, skok 102 mm
Tył - Wahacz wleczony, podwójne amortyzatory, skok 95 mm

Hamulce:
Przód - 256 x 4.5 mm, pojedyńczy tarczowy, 3-tłoczkowy, *C-ABS
Tył - 256 x 5 mm, pojedyńczy tarczowy, jednotłoczkowy, *C-ABS

Kolorystyka: Pearl Cool White (wersja testowana), Pearl Nightstar Black, Velvet Red Metallic

CENNIK:

Rocznik 2010
SH300i - 18 900 (PLN)
SH300i C-ABS - (wersja testowana) 20 900 (PLN)

Rocznik 2009
SH300i - 16 900 (PLN)
SH300i - 18 900 (PLN)

Tekst: Marcin Ławnik
fot. Artur Ławnik i autor


Serdeczne podziękowania dla sklepu HIT przy ul. Wyszyńskiego 29 w Białej Podlaskiej, za udostępnienie ubioru.

Galeria

Najczęściej odwiedzane filmy

Najczęściej odwiedzane testy


 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej


Samochody ekologiczne stają się coraz częstszym widokiem na naszych drogach. Jedną z przedstawicielek tego segmentu jest niepozorna z wyglądu Honda Civic Hybrid, która dysponuje pod maską niewielkim silnikiem benzynowym wspomaganym przez jednostkę elektryczną. Dzięki temu, zużycie paliwa jest mniejsze, a przede wszystkim emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi zaledwie 109 g/km.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej